Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpråd

Produkter
(logga in för att koppla)

BSS

Medlem
Jag har tidigare fotat med Ricoh XR2 men nu beslutat gå till den digitala världen. Pentax K-x blir mitt naturliga val med K-bajonetten i åtanke. I kit-paketet kommer ju 18-55 mm med men nu har jag två alternativ som jag behöver hjälp med, det ena paketet har med Pentax DA 50-200 F4-5.6 ED och det andra Tamron LD 70-300mm F/4,0-5,6 Di Macro. Jag ser fördelarna med båda, Pentaxen är liten och nätt men Tamron har bättre tele samt fuskmacro. Vilket tycker ni sådär generellt är ett bättre alternativ, priset är ganska likadant.
 

uffes

Aktiv medlem
Jag har tidigare fotat med Ricoh XR2 men nu beslutat gå till den digitala världen. Pentax K-x blir mitt naturliga val med K-bajonetten i åtanke. I kit-paketet kommer ju 18-55 mm med men nu har jag två alternativ som jag behöver hjälp med, det ena paketet har med Pentax DA 50-200 F4-5.6 ED och det andra Tamron LD 70-300mm F/4,0-5,6 Di Macro. Jag ser fördelarna med båda, Pentaxen är liten och nätt men Tamron har bättre tele samt fuskmacro. Vilket tycker ni sådär generellt är ett bättre alternativ, priset är ganska likadant.
Jag kom från samma analoga hus som du, bl.a. XR2, och valde Pentax. Använder nu mest Pentax K20 tillsammans med Pentax DA 18-250. (I själva verket en Tamron-konstruktion). Otroligt mångsidigt objektiv som levererar överraskande god bildkvalitet, även om jag ibland skulle behöva 16mm för reportage i trånga miljöer.
Pentax har inte längre objektivet i sitt program, men Tamron-dito går att få tag på.

Hälsar
Uffe
 

uffes

Aktiv medlem
Ps

Jag har tidigare fotat med Ricoh XR2 men nu beslutat gå till den digitala världen. Pentax K-x blir mitt naturliga val med K-bajonetten i åtanke. I kit-paketet kommer ju 18-55 mm med men nu har jag två alternativ som jag behöver hjälp med, det ena paketet har med Pentax DA 50-200 F4-5.6 ED och det andra Tamron LD 70-300mm F/4,0-5,6 Di Macro. Jag ser fördelarna med båda, Pentaxen är liten och nätt men Tamron har bättre tele samt fuskmacro. Vilket tycker ni sådär generellt är ett bättre alternativ, priset är ganska likadant.
PS
http://www.blocket.se/stockholm/Tamron_18_250mm_till_Pentax_30916897.htm?ca=5&w=3

U
 
ANNONS