Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Snyggt!

Produkter
(logga in för att koppla)

Svedlund

Aktiv medlem
Re: Re: Centrerad sida?

erro.se skrev:
Jag håller med. Med 1920*1200 upplösning så blir det väldigt mycket vänster... även om jag sällan kör i maximerat fönster.

När jag gjorde om designen på min egen hemsida hade jag bl.a. detta i åtanke och gjorde därför en centrerad design med variabel bredd beroende på textstorleken (em-baserade mått för den som vet vad det är).
Det är för mig obegripligt varför em inte slagit igenom ännu bland kodsnickrare världen runt.

Tänk att få surfa på en fullt em-kodade (text, bilder - ja allt) sajt som dessutom designen var helt styrd av CSS:er - gud vad det hade varit skönt att surfa då!
 

Måns H

Aktiv medlem
Designen elegant, bredden bra men ..........

Tycker att nya designen är elegant och säkert rätt i tiden. Bredden är bra.

Men jag tycker att designen är mindre ergonomisk än den förra. Denna var enkel och redig. Svart text på vit botten funkar både då man sitter i mörkt rum och i ljus kontorsmiljö. Den här är mer nattanpassad med sina stora mörka ytor. Det blir (för) stor kontrast mellan t ex den yta som jag nu skriver på och det mörka som är runt om.

Då ni slipar vidare, jobba gärna åt det ljusare hållet!
 

erik

Designansvarig
Forumpersonal
Testing

Ho ho! Vi har testat det själva ett tag men inte tagit nåt beslut än, just nu är det fullt upp att göra efter semestern så det lär nog dröja lite till.
mvh Erik
 

Svedlund

Aktiv medlem
EKO - Eko - eko :)

Kanon! Då hoppas jag att det snart finns en centrerad sajt.

2560 x 1600 är nämligen kanon vid redigering men mindre bra vid surfning då det nästan leder till nackspärr :)

Men det är väl iofs ett "ilandsproblem" och det finns större frågor i världen att bekymra sig för...
 

Svedlund

Aktiv medlem
TACK !!!

Ett stort TACK för att det nu är centrerat!

Känns, för mig, som ett enormt lyft och jag slipper nu vänstervriden nackspärr :)

/Niclas
 

tobiasschroder

Aktiv medlem
Om det är möjligt, hade det gått göra så att man hade kunnat ändra bakgrundsfärgen på "ramen" runt sidan? T.ex. om man hade velat ha vitt istället för mörkgrått.
 
ANNONS