Annons

Hasselblad 2003 FCW

Produkter
(logga in för att koppla)

Vurre

Medlem
Hej!

jag är ny här. Blev medlem för någon dag sedan. Jag inhandlade en Bladare på auktion för ca 2 veckor sedan. Hasselblad 2003 FCW med objektiv 4/150 T*. Både kamera och objektiv är svarta.

Jag undrar om det någonstans finns instrucktioner på det ovannämnda objektiv för hur man använder detta på korrekt sätt. Jag är en mycket ny nybörjare inom fotografi, men tyckte att efter ha haft en olympus OM-1, så ville jagäven ha en kamera i mellanformat. Då dök denna härligt snygga tingest upp på auktion i min lilla stad.

Nu gled jag iväg lite. Instuktioner till detta objektiv hade inte alls varit dumt. Det verkar finnas bländare i objektivet och även en kontakt för blixt.

Fråga 2. Vad för blixt används till denna kamera då jag har sset på vänstra sidan 2 fästen. Är dessa till blixt av något slag?

Jag har så många frågor angående den här kameran, men jag kan inte fråga här inne om allt som det skulle innebära att lära sig denna kamera utantill.

Har även i detta köp ett magasin för filmrulle. På detta magasin står det ( på knappen man lossar magasinet med ) siffran 12. Antalet för bilder som skall finnas på rullen i magasinet, men så har jag läast att det finns A12 och jag tror E12, men jag har inte läst någonstans om bara siffran 12. Vad innebär detta?

Tacksam för specifika eller allmänna svar om objektiv och denna kamera. Även vad en rimlig prisbild skulle vara för en sådan kamera, då jag tror att jag blev lite ivrig på auktionen när jag bjöd. Hehe.

Vurre
 
ANNONS