Annons

Erfarenheter av Think Tank Urban Disguise 50 v2.0

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasHolm

Aktiv medlem
Hej

Funderar på att köpa en mindre axelväska som komplement till min ryggsäck, när jag inte behöver ha så mycket utrustning med mig.

Har funderat på en Urban Disguise 50 v2.0 från Think Tank.

Det jag behöver få plats med är en D800 med grepp, af-s 24-70 2.8, af-s 70-200 2.8 vr2 plus lite tillbehör. Eventuellt även ett af-s 16-35 f4 eller af-s 105 f2.8 micro plus lite småsaker som extra minneskort, batterier mm.

Tror ni det funka? Tycker det är grymt svårt att titta på väskan i butiken och se om allt får plats.

/Jonas
 

vaktmästaren

Aktiv medlem
Scandinavian Photo skriver följande om väskans kapacitet:
Kapacitet:
2 små systemkameror med monterat objektiv, 2 extra kamerahus eller 3-6 extra objektiv, tillbehör. Särskilt fack för 15,4" laptop.
 

JonasHolm

Aktiv medlem
Jag har sett beskrivningen på Scandinavian, men den känns väldigt skum.

Vem har två små hus med objektiv och sedan två extra hus, och vad är ett litet hus...

Får nog åka dig med prylarna och testa i butiken...

/Jonas
 

eskil23

Aktiv medlem
Jag skulle nog säga att en D800 räknas som en stor systemkamera, i synnerhet med greppet monterat. Men en D800 med monterat objektiv plus ytterligare två objektiv verkar få plats utan problem. Det är till och med den kombinationen (fast med en Canon) som visas på bild nummer två på Scandinavian photos sida.
 

NikonFX

Aktiv medlem
När det gäller väskor från ThinkTank brukar små kamerahus vara en kamera av typ D800 utan batterigrepp och stora kamerahus av typ D800 med batterigrepp eller D3/D4.

Enligt http://www.thinktankphoto.com/products/urban-disguise-50-v2.aspx så rymmer V50 "1 pro size or regular size DSLR with 24-70 f2.8 attached, plus 2-4 additional lenses, and a 15.4” widescreen laptop" eller "2 standard DSLRs with standard and wide angle zoom lenses attached " i stora facket och sen går det att trycka ner två lösa stora kamerahus i ytterfacken.

Jag har en V60 och kan trycka ner två D4 med monterade objektiv i innerfacket samtidigt med en dator så du bör få in en D800 med batterigrepp och monterat objektiv i en V50.

Om man verkligen vill går det i en V60 att ha två D4 med monterade objektiv i stora facket, en 17" i datorfacket och två D4 utan objektiv i ytterfacken men då är det rätt fullt.

Enklast är väl att ta med grejerna och testa i butik. Kameradoktorn brukar ha mycket ThinkTank hemma.
 

froderberg

Teknikredaktör
Teknikredaktör
Jag har sett beskrivningen på Scandinavian, men den känns väldigt skum.

Vem har två små hus med objektiv och sedan två extra hus, och vad är ett litet hus...
Stora hur = med batterigrepp
Små hus = utan batterigrepp

Flera av TT:s väskor har ytterfickor som rymmer ett kamerahus vardera (eller en pocketbok). Den här väskan har alltså två sådana fack.

Du skriver inget om dator. Om du inte behöver trycka ner en dator så tycker jag att du ska kolla på 70-modellen. Jag har en sådan som fotoväska och en som rymmer 2 st Elinchrom ranger. Tycker att 70-modellen är bättre som fotoväska. Den är inte riktigt lika hög och lite bredare.

Sen har jag 60-modellen om jag vill maxa mitt handbagare med 15-tums dator och kamerautrustning. Den är så hög att den kan välta. Rymmer ett 70-200 stående MED motljusskydd.
 
ANNONS