Annons

Canon EOS-1D X Mark II

Produkter
(logga in för att koppla)

Göran R

Aktiv medlem
Ärligt talat så har jag personligen hävdat att så varit fallet redan tidigare.
Men förhoppningsvis så kan vi slippa den här, i mitt tycke, extremt överdrivna diskussionen om sensorer i allmänhet, och DR i synnerhet.

Med det sagt.
Så har jag haft en 1Dx mkII ett några veckor nu.
Tyckte, och tycker att AF på "gamla" 1Dx är riktigt bra.
Men på 1Dx mkII är den ännu bättre, rent löjligt bra.
Så här långt har jag hunnit med drygt 10 matcher.
(Mestadels Fotbolls-EM).
Inte minst så är AF med mitt 400/2,8L IS USM i kombination med extendern 1,4TC III rejält mycket snabbare än med "gamla" 1Dx.
(Om någon är intresserad av bilder, så är det mesta på min blogg från Fotbolls-EM taget med 1Dx mkII, resten med "gamla" http://blogg.photo-it.net/search/label/EURO2016 ).
Hej,
Tack för lite real-life feedback. Att Canon har haft som ambition att förbättrat lite på vissa funktioner och låtet det som var bra förbli gillar jag. Din summering verkar hålla med om det.
 

Ola Dyrhill

Aktiv medlem
Ärligt talat så har jag personligen hävdat att så varit fallet redan tidigare.
Men förhoppningsvis så kan vi slippa den här, i mitt tycke, extremt överdrivna diskussionen om sensorer i allmänhet, och DR i synnerhet.

Med det sagt.
Så har jag haft en 1Dx mkII ett några veckor nu.
Tyckte, och tycker att AF på "gamla" 1Dx är riktigt bra.
Men på 1Dx mkII är den ännu bättre, rent löjligt bra.
Så här långt har jag hunnit med drygt 10 matcher.
(Mestadels Fotbolls-EM).
Inte minst så är AF med mitt 400/2,8L IS USM i kombination med extendern 1,4TC III rejält mycket snabbare än med "gamla" 1Dx.
(Om någon är intresserad av bilder, så är det mesta på min blogg från Fotbolls-EM taget med 1Dx mkII, resten med "gamla" http://blogg.photo-it.net/search/label/EURO2016 ).

tack för länken till EM bilderna (även om jag själv är helt ointresserad av just fotboll)

när du tar den typen av bilder på spelare in action, hur låter du kameran jobba med AF då? eller punkter, några punkter, en punkt + andra ev viktiga inställningar?
 
ANNONS