Annons

Slumpvisning på förstasidan?

Produkter
(logga in för att koppla)

utström

Aktiv medlem
Hej kära fotosidan.se-användare! Jag har en liten undran. Det är så att jag tycker det är svårt att få en uppfattning om hur otroligt mycket bilder det finns på fotosidan.se. De bilder man ser, är oftast de nyinkommna när man klickar på 'kommentera nya bilder'. Problemet tycker jag är att man ofta kan missa bilder, om man inte är inne varje dag. Därför undrar jag följande:

Finns det ett intresse för att slumpmässigt visa bilder på fotosidan.se förstasida?

Avsikten är att locka fler användare ut till de personliga albumen. Kanske att man minskar ner antalet tidigare artiklar och ersätter de med en spalt ala pixelarea där slumpmässiga bilder kan visas?

MVH Erik.
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
Jag tycker det. Området som artiklarna tar upp på ettan jämfört med användaralbumen kan ju inte stå i proportion till trafiken inom repektive område. Eller?

Minska alltså ned antaler artiklar till förmån för mindre och fler miniatyrbilder, tycker jag. Dessutom vill jag att forumen ska få större plats på ettan. Nu syns bara de 10 senaste inläggen, vilket är allt för lite för att man ska få grepp på vad som hänt om man varit borta en stund. Men det kanske blir osnyggt med en längre lista iofs?
 

PeA

Aktiv medlem
En mycket bra idé...!

Går ibland via inlagda album till "botten av kortleken". Där finns lika fina och aktuella bilder. Bilder som "på tork", "Bäckasteten"
eller "Skånepil".

Kanske en chatfunktion runt en för tillfället
aktuell bild också vore bra. Att i realtid kunna ge och ta kritik, eller andra kommentarer.

Sådär som ex Aftonbladet har. Chatta med den och den i kväll kl: si och så. om något aktuellt
ämne.../paa
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Vi lyssnar... Jag har precis uppgraderat databassystemet så nu är det mycket enklare/snabbare att göra sådana slumpmässiga utsökningar.

Man kunde väl tänka sig en variant av Senast inlagda där man får en karta med tex 30 slumpmässigt utvalda att titta runt bland?
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Christer kodar snabbare än sin egen skugga när han kommer igång :)

Får jag önska en liten justering av det nya? Nu har det ju tillkommit ett maxantal när man väljer kommentera nya bilder. Höj defaultvärdet till 100 eller nåt, om det står på 40 måste man ju alltid justera det för att få med de senaste. Och det är ju i regel de senaste man vill se.
 

PeA

Aktiv medlem
Ja va bra det blev...

Ett bra "fotoställe" blev nu ännu bättre...!
Grattis. Så bra att få bilderna slumpade från
förr. I nutid lika bra som då. Ofta med en "viss"
trend i givna kommentarer som är nyttig att läsa om. Förutom själva bilden man som
kanske bortrest missat...! GRATTIS. Fotosidan och alla medlemmar...mvh /paa
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Ett litet tillägg till mitt önskemål; Idealiskt vore förstås om max antal rader var en inställning som man som användare angav en gång och fotosidan sedan kommer ihåg.
 

danneman

Aktiv medlem
Instämmer!

Suverän ide´ och snabbt genomfört från redaktionens sida. Mycket trevligt att kunna upptäcka bilder inlagda längre bak i tiden som man annars lätt missar. Även bra att ha chansen att bli kommenterad vid fler tillfällen än just när man lagt in en bild.

Bra jobbat! :)
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Nu när funktionen funnits ett par dagar kan man ju konstatera att den haft avsedd verkan. När man tittar i 'Senaste kommentarer' nu så är det en större mångfald med många fler äldre bilder. Bra gjort och tack för det!
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
jimh skrev:
Får jag önska en liten justering av det nya? Nu har det ju tillkommit ett maxantal när man väljer kommentera nya bilder. Höj defaultvärdet till 100 eller nåt, om det står på 40 måste man ju alltid justera det för att få med de senaste. Och det är ju i regel de senaste man vill se.
Ni kanske inte vill ändra defaultvärdet av hänsyn till de stackars modemanvändarna, vilket jag i så fall har all sympati för.

Men ett annat enklare alternativ vore att i alla fall kapa listan åt andra hållet. När jag väljer 40 vill jag ju se de 40 senaste. Inte som nu de 40 första av alla bilder inlagda inom x dagar. Det känns lite bökigt att alltid behöva ändra det där talet i listan.
 
ANNONS