Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kodak Metallic med akryl på 6mm eller tjockare! Magiskt!

Produkter
(logga in för att koppla)

fjoneus

Avslutat medlemskap
Hej! Jag har sökt och varit på massa foto affärer och blir tokig så tänkte testa mig på lite forum.

Mål: Skapa ett tryck som är utav en annan dimension. Man ska stanna och tänka, dra åt helvete det var häftigt.

Som ett första testtryck har jag tänkt att skriva på Kodak Metallic som sedan ska förseglas bakom 6mm eller tjockare akryl glas, gärna 15-20mm. Vikt och pris är inget problem för detta trycket men jag klara inte av att finna någon som gör det?

Tes:
Varför Kodak Metallic? För att det ger en grym effekt, som att bilden hoppar ut och lever.
Varför så tjockt glas? För att det ger ett bättre djup.

Till info så är trycket redan testat på detta papper och storleken är 90*60 och det blev magiskt.

Är det någon som vet någon som kan göra detta? Jag skulle t.o.m ordna glaset och trycket för att åka till ett företag med rätta grejer för att montera.


mvh
Filip
 

28704

Avslutat medlemskap
Nu känner jag inte till Kodakpappret men om det är helt slätt så räcker att någon har en kallaminator, då kan du montera med dubbelsidigt klaradhesiv.
 

stefohl

Aktiv medlem
Nu känner jag inte till Kodakpappret men om det är helt slätt så räcker att någon har en kallaminator, då kan du montera med dubbelsidigt klaradhesiv.
Tveksamt om det fungerar. En så tjock glasskiva blir rätt tung och bilden ska bära hela denna vikt. Vi sikikonmonterar bilder i storlekar upp mot 1 x 2 meter och då blir det tungt. Misstänker att med adhesiv blir det inte tillräckligt starkt.
 

28704

Avslutat medlemskap
Tveksamt om det fungerar. En så tjock glasskiva blir rätt tung och bilden ska bära hela denna vikt. Vi sikikonmonterar bilder i storlekar upp mot 1 x 2 meter och då blir det tungt. Misstänker att med adhesiv blir det inte tillräckligt starkt.
Har bara 60x80cm plexi på 3mm, väger upp två stycken =6mm. Vikt tillsammans 3,5kg så det bör fungera med 60x90cm om det inte är tyngre än så.
 
ANNONS