Annons

Fy f*n för hösten =/

Produkter
(logga in för att koppla)

Tobbe.T

Aktiv medlem
*suck*

Har gått hela våren, hela sommaren, ända fram tills nu och lääääääängtat efter ett teleobjektiv för att ut o plåta lite fåglar och andra djur.

Nu när ekonimin äntligen tillåtit det, då finns det tydligen inte en enda fågel kvar....gått runt i flera timmar nu, under flera dagar, o lyckats knäppa 2 (två) bilder, heh, e sanslöst.....blir så nerdeppad så jag skulle kunna slänga kameran i närmsta brunn =/

/Tobbe
 

pjutsi

Avslutat medlemskap
Säg bara till vilken brunn det blev så är jag där med krok å lina på studs. För mig skulle ett fint tele pigga upp tillvaron rejält. =] / PJ
 

Walkerboh

Aktiv medlem
Rör dig mindre!

jag vet inte hurpass van vid naturen du är men testa med att sitta/stå (länge eller tills du tröttnar :))still och bara lyssna, då hör du om det finns något djurliv att "jaga" rätt på. rör dig sedan mycket sakta och smyg på ditt "offer". Det funkar ibland för mig, men jag har upptäkt att naturfoto är nog en av de mest tålamodsprövande saker som jag har testat. Jag kan gå flera dagar ut flerar dagar i sträck och bara plåta kanske en ruta. Sen helt plötsligt kan man bränna av en rulle på bara nån timme. Det jag brukar göra när tålamodet tryter och djuren gömmer sig bakom granar och snår är att ängna mig åt landskapsfoto eller makro. En svamp i motljus kan vara ganska läcker.

/Stefan
 

Birdman

Aktiv medlem
Åk till fåglarna !

Tjena ! Jag föreslår att du ska ta en trevlig helg resa till något ställe där det finns mycket fåglar just nu. Var på Öland i helgen som gick och det formligen kryllade av fågel. Mycket fina tillfällen på fåglar som hornuggla och fjällvråk.Utöver alla småfåglar. Sitt ner på en bänk vid "Udden" och vänta, helt plötsligt hoppar någon liten gynnare fram. / Daniel
 

Mart

Medlem
Äntligen höst!

Hejsa´n Tobbe76!

Hur har du kunnat missa alla fåglarna?
Det är ju nu man kan se dem när det inte är en massa löv och skit ivägen. Plus att vi äntligen har fått lite variation i landskapet.

Jag tycker du ska gå ut en gång till och om du fortfarande inte ser några fåglar så borde du sälja utrustningen och köpa glasögon:)
 

Mr P

Aktiv medlem
Ville bara säga att som fotograf är jag glad att jag bor i ett land som har fyra årstider...ombyte förnöjer!!!
 
ANNONS