Annons

Första kvällsbilden - Kritik önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

Maximus3D

Aktiv medlem
Jag tyckte väl jag kände igen bron, Bergnäsbron i Lule. :)

Förutom att dem båda ser ut att vara brusiga eller lida av vertikala linjer av någon anledning så känns bild nummer två bättre än den första, första bilden är lite matt och blek i färgerna. Tvåan har mer kontrast och liv i sig.
En något tightare beskärning upptill och nedtill skulle nog inte skada heller..

/ Magnus
 
Jag tyckte väl jag kände igen bron, Bergnäsbron i Lule. :)

Förutom att dem båda ser ut att vara brusiga eller lida av vertikala linjer av någon anledning så känns bild nummer två bättre än den första, första bilden är lite matt och blek i färgerna. Tvåan har mer kontrast och liv i sig.
En något tightare beskärning upptill och nedtill skulle nog inte skada heller..

/ Magnus
Precis! Världens vackraste bro (eller kanske inte?)

Det andra bilden är en bildbehandling av den första.
 

Maximus3D

Aktiv medlem
Hehe jäpp, världens tjusigaste bro är Bergnäsbron :) Golden Gate kan slänga sig i väggen..

Jo jag såg att den var bildbehandlad, eller ja det ser ut som om du bara har ändrat vitbalansen till något annat. Det brukar jag också göra för att få bättre färger om ljuset är dassigt när man fotar. Funkar fint! :)

/ Magnus
 

wangblad

Aktiv medlem
Efterbehandlingen blev ett lyft för bilden.
Men med bländare 22 får du sämre bildkvalitet på grund av s.k. difraktion. F22 ger också en onödigt lång slutartid, vilket i sin tur ökar bruset.
 

Ravestream

Aktiv medlem
Kanske F11 istället på bilden från början.

Men framför allt. se till att få sensorn rengjord. Det var väldigt gott om fläckar över bilden som stör.
Kanske lite för gul/rött i den behandlade delen (för min smak)

Ananrs ser det bra ut tycker jag . keep going.
 
ANNONS