Annons

Genomskinliga bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Garmsson

Ny medlem
Hej

Jag tänkte fixa lite belysning till loftsängen i min etta.

Tanken var första att rita upp en galax med enbart några tusen fiberoptikstrån. Nu när jag piggnat till från den psykosen så har jag kommit fram till att jag vill ha en fotoutskrift på en galax som är väldigt subtilt bakbelyst (mycket mörka partier som måste vara helt svarta) och som extra touch på allt skall jag ha några hundra "stjärnor" med extra sting i form av fiberoptik.

För några år sedan när jag höll på mycket med canvas utskrifter hittade jag en sida som sålde, utöver canvas och fototapeter, genomskinliga fotoutskrifter som var tänkta att sättas upp i fönster. Dessa utskrifter blev oerhört dynamiska med ljusgenomsläpp. Men nu kan jag för allt i världen inte hitta något liknande.

Någon som vet vart man kan få tag i fotoutskrifter på genomskinliga dukar?
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
det finns väl fortfarande OH-film att köpa?
Men du vill antagligen ha något större.
Kolla med kontorsfackhandeln. Ett tag hade vi en rulle OH-film till vår storformatsskrivare på jobbet.

Petter ...
 

Garmsson

Ny medlem
Bilden ja hade tänkt mig är i storleksordningen 100x150 cm
Den ska sitta på en led belyst plexiskiva hade jag tänkt mig
 

NikonFX

Aktiv medlem
Bilden ja hade tänkt mig är i storleksordningen 100x150 cm
Den ska sitta på en led belyst plexiskiva hade jag tänkt mig
En utskrift till en ljuslåda tror jag är svaret. Har använt detta tidigare själv med gott resultat men då från egen skrivare. Däremot är det något som många som jobbar med reklammaterial kan fixa exempelvis:

"Vi skriver ut postrar i full färg upp till 150 cm bredd och obegränsad längd på olika material ..... och plastfilm för ljuslådor."

http://bildmakarna.kib.ki.se/posters/printing_se.html
 
ANNONS