Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Canon scanner canoscan 9000F markII

Produkter
(logga in för att koppla)

mjoensson

Medlem
Hej.
Jag undrar om det är någon som har haft problem med en Canon canoscan 9000F mark II. Mitt problem är att jag får felkoden 2, 156,33 och den vill att jag ska starta om scannern, jag har installerat om programvaran och testat att ladda ner ny programvara samt ändrat port på datorn. inget hjälper.
Mvh Marcus
 

ronny vervaart

Aktiv medlem
Hej.
Jag undrar om det är någon som har haft problem med en Canon canoscan 9000F mark II. Mitt problem är att jag får felkoden 2, 156,33 och den vill att jag ska starta om scannern, jag har installerat om programvaran och testat att ladda ner ny programvara samt ändrat port på datorn. inget hjälper.
Mvh Marcus
inga transportskruvar/eller annat som ska skydda för transport som inte avlägsnats?
 

martinator

Aktiv medlem
Hej.
Jag undrar om det är någon som har haft problem med en Canon canoscan 9000F mark II. Mitt problem är att jag får felkoden 2, 156,33 och den vill att jag ska starta om scannern, jag har installerat om programvaran och testat att ladda ner ny programvara samt ändrat port på datorn. inget hjälper.
Mvh Marcus
Provat annan programvara som vuscan, eller om du redan kör det canons egen?
 

mjoensson

Medlem
Har testat silverfast men jag tror att programmet i grunden använder canons driver.
ska testa vuescan på söndag.
Mvh Marcus
 

Erik X

Aktiv medlem
Testa att stänga brandvägg och antivirus, det var faktiskt förslaget som kom från Canon USA på exakt det felsymptomet du har..
 

mjoensson

Medlem
Har testat att avinstallera både antivirus och brandvägg och installerat om programvaran men jag får samma problem jag kan ju inte utesluta att det är något fel med scannern så jag får se vad canon support svarar på måndag. Jag har även testat att installera på en gammal laptop med windows 7 32 bitars system och jag får samma problem med den.

Mvh Marcus
 
ANNONS