Annons

L-Foto (Vansbro)

Produkter
(logga in för att koppla)

Knipan

Ny medlem
Hej,
skulle uppskatta lite information/tips.

Det är så att jag har hittat ett obejktiv hos ovanstående handlare, kvalitet A-
Det jag skulle uppskatta info ang. hur ovanstående handlare är att göra affärer med samt hur väl produktbeskrivningen stämmer?

Tacksam för hjälp
Johan
 

Hyperactive

Aktiv medlem
Har aldrig själv gjort affär med dom, men vet dom som har. Och dom ska vara mycket kunniga och tillmötesgående mot kunderna.
Så dom kan jag gott rekomendera.
 

Magnus W

Aktiv medlem
Jag har bara goda erfarenheter, och tvekar inte att handla där flera gånger.
Snabb leverans, trevligt och kunnigt bemötande.

-- ME
 

Knipan

Ny medlem
Tack för infon,
kanske inte är någon dum idé att beställa objektivet där ifrån.
Tyckte priset var rimligt i förhållande till övrigt man sett.

Någon som vet ungefär hur lång tid det tar för leverans?

/ Johan
 

Dez

Aktiv medlem
L-fotogubben springer på posten mest hela tiden tycker jag det verkar som, så det ska nog inte behöva sitta fast.
Han är kunnig och har ett enormt lager med ALLT, ta betalt är han oxo ganska bra på;)
 

Canalog

Avslutat medlemskap
Besöksvärda foto-begagnathandlare, Sverige & Europa

Jag har bara goda erfarenheter, och tvekar inte att handla där flera gånger.
Snabb leverans, trevligt och kunnigt bemötande.

-- ME
Jag med - jag har handlat där några gånger, han har väldigt mycket och bra koll på vad som finns och inte...

Det jag nu söker, är mera info ur den svenska tidskrift han gärna visar upp, (var det veteranfordons-magasinet "Nostalgia", eller Allt om Hobby osv.?) där hans affär i Vansbro var en av fem tror jag väldigt besöksvärda begagnathandlare inom foto över hela europa...

Numera visar han nog mest bara klippet om butiken i Vansbro, men vilka var de andra utländska butikerna? En låg i ett f.d. östeuropeiskt land tror jag...

Jag skulle gärna vilje veta vilka de andra var...den anrika SHphoto i Nürnberg, var det en av dom andra handlarna??

Om någon här på Fs kunde hjälpa mig att ta reda på vilken tidskrift och Nr./ årgång som artikeln var publicerad i, eller ev kunna förse mig med fotokopior av artikeln, vore jag mycket tacksam!!
/B
 

martley

Aktiv medlem
Jag ringde för ett tag sedan till Canons serviceverkstad för att förhöra mig om ifall de skulle kunna få igång min döda EOS 650, den gamla "analoga" modellen alltså. Det kunde de inte eftersom de inte har reservdelar. I stället hänvisade de till just L-foto. Det kan väl vara en referens i sig.
Jag har dock inte gått vidare med detta. Jag inbillar mig att det nog blir billigare att leta upp en begagnad på blocket eller tradera ifall jag vill börja leka med filmrullar igen.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag ringde för ett tag sedan till Canons serviceverkstad för att förhöra mig om ifall de skulle kunna få igång min döda EOS 650, den gamla "analoga" modellen alltså. Det kunde de inte eftersom de inte har reservdelar. I stället hänvisade de till just L-foto. Det kan väl vara en referens i sig.
Jag har dock inte gått vidare med detta. Jag inbillar mig att det nog blir billigare att leta upp en begagnad på blocket eller tradera ifall jag vill börja leka med filmrullar igen.
Jag kan nästan garantera att det är billigare att köpa en begagnad på Blocket eller kanske hellre på Tradera. Jag köpte en EOS 650 inklusive ett EF 50mm f/1.8 (första versionen med metallbajonett som var ganska eftertraktad under många år när den hade ersatts av EF 50mm f/1.8 II med plastbajonett) för 862 kr för ett antal år sen. Den kameran köpte jag bara för att få tag på objektivet. Kameran kom liksom på köpet.

Lite tidigare köpte jag en EOS 650 (utan objektiv) för 5.99 GBP (cirka 75 kr) på Ebay. Porto tillkom förstås och slutsumman blev cirka 150 kronor.

Men jag skulle vilja föreslå att du hellre letar rätt på en EOS 600. Den kameran är lite bättre än EOS 650 och man kan hitta en sån rätt billigt också. Om du vill ha en EOS 650 av nostalgiska skäl är det en annan sak, förstås.

Det är osannolikt att du kan reparera en EOS 650 för så lite som 150 kr.
 

pdahlen

Aktiv medlem
Men prisbilden verkar ju konstigt, som den inte uppdaterats på 10 år. En Nikon D90 B+ med 18-55 för 4650:-, det är ju en här på FS som säljer en fin för 500:-. En D300 för 4950:-, jag sålde min för 5-6 år sedan för 2000:-
 

Hasse Sony Larsson

Avslutat medlemskap
L-fotogubben springer på posten mest hela tiden tycker jag det verkar som, så det ska nog inte behöva sitta fast.
Han är kunnig och har ett enormt lager med ALLT, ta betalt är han oxo ganska bra på;)
Låter som en bra kombo med att vara kunnig, många produkter och ta betalt för det man jobbar med.
EXPERT "glömde" att ta betalt för en miljard innan de gav upp och lämnade Sverige. Flera andra stora butiker i Sverige är nästan lika dåliga på att ta betalt......
En säljare berättade att han sålt nästan 1000 st tv för 2000 kr st till en stor kedja sedan såg han annonsen 1495 kr.
 

martley

Aktiv medlem
Jag kan nästan garantera att det är billigare att köpa en begagnad på Blocket eller kanske hellre på Tradera. ...
Det är osannolikt att du kan reparera en EOS 650 för så lite som 150 kr.
Det var väl det jag trodde. Just nu finns en på Tradera där högsta bud är 19 Kr
 

PMD

Aktiv medlem
Det var väl det jag trodde. Just nu finns en på Tradera där högsta bud är 19 Kr
Den auktionen pågår i en vecka till, så räkna med att slutpriset blir ganska mycket högre. Jag gissar dock att det slutar på ett par hundra kronor. Låt bli att bjuda om det rusar iväg mycket mer än så. Det kommer fler.

Annars kan du köpa en EOS-1n för 1500 kr, fast pris. En garanterat roligare kamera än en EOS 650. :)
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Jag har köpt några objektiv därifrån och visst har det varit lite dyrare än jag kunnat få från Ebay eller Tradera men jag bryr mig inte ett dugg om det. Det viktiga för mig har varit att jag haft en referens som funkar om det skiter sig. Jag brukar ringa för att kolla att de svarar på tilltal åtminstone och killen på L-Foto har varit toppen de gånger jag handlat. Grejorna har varit som nya (äldre manuella objektiv) fast det rört sig om rät gamla grejor.
 

martley

Aktiv medlem
Den auktionen pågår i en vecka till, så räkna med att slutpriset blir ganska mycket högre. Jag gissar dock att det slutar på ett par hundra kronor. Låt bli att bjuda om det rusar iväg mycket mer än så. Det kommer fler.

Annars kan du köpa en EOS-1n för 1500 kr, fast pris. En garanterat roligare kamera än en EOS 650. :)
Det var visserligen ett tag sedan nu, men i dag hittade jag en 650 på Myrorna för 199 Kr, som jag köpte. När jag testade med ett nytt batteri så var det först precis som med min gamla 650, kameran var fortfarande död. Sen kom jag på en detalj, som jag hade förträngt tidigare: Man måste skruva tillbaka handgreppet som sitter utanpå batterifacket. Jag gjorde så, och kameran vankade! Pinsamt att jag inte tänkte på det förut. Jag testade samma sak med min gamla kamera, och den fungerade också. Så nu har jag två potentiellt fungerande EOS 650:eek:r. Nästa steg blir väl att köpa en filmrulle och testa.
 
ANNONS