Annons

124.000 kronor för 4 bilder.

Produkter
(logga in för att koppla)

Sommarbilder

Aktiv medlem
Det var väl en...

...dålig rubriksättning av mig då Erland. Men Aftonbladet fälldes för artiklarnas lögner där privatpersonen Kristina Holmströms bilder från Facebook användes olovligen av tidningen. PON hade i sin granskning inget alls med bildernas införskaffande att göra, det var inte deras uppgift, då det var inte var hon som anmält tidningen till PON.

Men, som vi kan se, så har Aftonbladets Jan Helin lovat att sätta in sig i detta.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Men Aftonbladet fälldes för artiklarnas lögner där privatpersonen Kristina Holmströms bilder från Facebook användes olovligen av tidningen.
Nej, Aftonbladet fälldes för att PON tyckte att de gjorde fel som namngav barnen (och visade bild på dem). Enligt Aftonbladet tyckte dock barnens målsman (dvs mamman) att det var bra att visa bild.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Nej, Aftonbladet fälldes för att PON tyckte att de gjorde fel som namngav barnen (och visade bild på dem). Enligt Aftonbladet tyckte dock barnens målsman (dvs mamman) att det var bra att visa bild.
Ja, och istället för andrahandskällor så går man lämpligen till PO/PON direkt:
http://www.po.se/faellningar/faellda-aerenden/490-vardnadstvister-och-bortfoerande-av-barn

Till saken hör att det här kom för 1,5 månad sedan så jag tycker nog att det verkar som att det är reklam för rättstvisten som är meningen med inlägget ovan... Jag reagerade nämligen med att "det där var väl ingen nyhet" eftersom jag läste beslutet för ett bra tag sedan.
 
ANNONS