Annons

Motiv i Risveden

Produkter
(logga in för att koppla)

glugg

Aktiv medlem
Vi är några fotokompisar som åker till Risveden om en vecka. Men Risveden är ju stort med flera reservat. Kan någon ge mej tips om vart i området man hittar gamla ( förfallna ) torp o gårdar,krokiga grusvägar, små fina sjöar med trollsk omgivning och gammal skog.Ja ni förstår nog vad jag är ute efter. Tacksam för tips på motiv man kan fästa på 120-film bl.a.

glugg
 

vbg_snake

Aktiv medlem
Jag vet inte riktigt vad rivseden är. Men kolla kartor från lantmäteriet. En karta är ju grymt bra information när man vill hitta bra ställen (kanske inte ruttna träd och sånt) men för sjöar, vidder, berg osv.

/Martin
 

gujo

Aktiv medlem
När har ni tänkt att åka? Jag bor i Alingsås och har varit och fotat en del i risveden och kan eventuellt hänga på om det passar.

Ett tips är att försöka få tag på boken Upptäck din hembygd skriven av Pelle Dalberg m fl. Den tar upp och listar en bra bit över 200 sevärdheter i risveden med omnejd. Sevärdheterna är även uppritade på olika kartor i boken vilket gör det ganska enkelt att hitta. Den finns förmodligen på biblioteket.
 

bach7617

Aktiv medlem
Risveden - tips på utflyktsmål

Väcker liv i en gammal tråd efter att jag sett Lenny Johanssons underbara djurbilder från bl a Risveden (norr om Göteborg) på Scandinavian Photo i Mölndal.
Är det någon som har några tips om vart det är fint att åka på en dagsutflykt för naturfoto?
 
Senast ändrad:

thommya

Aktiv medlem
Väcker liv i en gammal tråd efter att jag sett Lenny Johanssons underbara djurbilder från bl a Risveden (norr om Göteborg) på Scandinavian Photo i Mölndal.
Är det någon som har några tips om vart det är fint att åka på en dagsutflykt för naturfoto?
Lärjedalen är ett hett tips! Frodig grönska, mossa, trädrötter i Lärjeån mm.
Utgå t. ex. från Lärjeåns trädgårdar i Angered.

Thommy
 
ANNONS