Annons

Vad är detta för tillbehör?

Produkter
(logga in för att koppla)

Per Dahlgren

Aktiv medlem

Grimmer

Aktiv medlem
Ja visst är det en gammal vibrator för mobiler. Kanske fungerar som ett inbyggt "softfilter"? Liten vibration så att allt blir lite lagom suddigt? :)
 

Per Dahlgren

Aktiv medlem
Vad finns det inne i batteriboxen? Bara batterier och brytare eller något mer avancerat?
Verkar som om det hela är något hembygge. Inte säkert Visico har med saken att göra heller utan det kanske bara är någon återanvänd del för att få till objektivfästet.
 

easyrider

Aktiv medlem
Vad finns det inne i batteriboxen? Bara batterier och brytare eller något mer avancerat?
Verkar som om det hela är något hembygge. Inte säkert Visico har med saken att göra heller utan det kanske bara är någon återanvänd del för att få till objektivfästet.
Jag kan skruva upp den och ta en bild om jag inte får svar från företaget snart!
 

easyrider

Aktiv medlem
Är det inte en ring som går att montera bort? Det ser ut som det sitter en liten skruv på delen märkt "43-85mm". Nertill, dvs nära klumpen med on-off-brytaren.
Jag är tyvärr inte hemma så att jag kan kolla närmare. Mitt intryck var att ringen har varit för från början.
 

easyrider

Aktiv medlem
Är det en mattskiva i tuben? (frostat glas). Vibrationerna suddar. Ger möjlighet att använda SLR-objektiv på konsument-video-kamera.

Poppis före filmande DSLR.

https://matvandenart.wordpress.com/2009/12/12/35mm-lens-adapter-dof-adapter/

Trevlig Helg!
Andreas
Tack! Det förklarar nog varför det var annat video relaterat så som Canon fjärrkontrollen i kameraväskan. Är nog något liknande som som 3 Twonei prylen på länken du bifogade.
 
ANNONS