Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vistaprint fråga

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av att skapa ett vykort i vistaprints hemsida för tryckning...
jag har laddat ner deras mall... använder photoshop element och skapar mitt kort utifrån där. Sparar de som jpg på datorns skrivbord men när jag sedan går in på vistaprint - vykort och egen design och försöker ladda ner den får jag felmeddelandet att sökvägen inte finns ...

om denna fråga ligger i fel rubrik....vart i så fall?
 

Falumas

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av att skapa ett vykort i vistaprints hemsida för tryckning...
jag har laddat ner deras mall... använder photoshop element och skapar mitt kort utifrån där. Sparar de som jpg på datorns skrivbord men när jag sedan går in på vistaprint - vykort och egen design och försöker ladda ner den får jag felmeddelandet att sökvägen inte finns ...

om denna fråga ligger i fel rubrik....vart i så fall?
Har du provat att mejla deras support? Skicka med vilket operativsystem och vilken browser du har också.
Skriver du in sökväg och filnamn själv eller klickar du dig fram till den?

/Karl
 

monica w

Aktiv medlem
Se upp!
Du får sånt du inte beställt men betalt tar dem!!!! Ingen sven support varken på telefon eller mail .... svarar inte eller låtsas inte förstå!!
Rena rama lurarna tycker jag!
Monica
 

trixy

Aktiv medlem
jag kontaktade dem och det var viss stul med exporer och det funkar fint i firefox.
Monica jag har bara bra att säga om dem. Jag har använt dem tidigare för många trycksaker som visitkort, bandesoller, vykort etc och fått bra hjälp och bra kvalite varje gång...
Alla reklamsaker med egen design har jag haft.
 

apersson850

Aktiv medlem
Angående kvalitén så kör de rätt mycket i HP Indigo 5000 och 7000. Så chansen är rätt stor att det du får är printat i en sån.
 

M7_21

Aktiv medlem
Vistaprints “gratis-erbjudande”

Vistaprints “gratis-erbjudande”! Jag har tidigare klagat på Vistaprints taffliga agerande när jag hade beställt och betalat Vistaprints “gratis-erbjudande” för visitkort. Naturligtvis kom de aldrig, trots flera påstötningar. Nu är de i farten igen. Fick ett erbjudande om gratis visitkort och en stämpel därtill - igen… Slog in den rätta koden www.vistaprint.se/ABF34 och möttes av beskedet att sidan inte kunde hittas, så typiskt detta blufföretag!
 

Bilagor

reboot81

Aktiv medlem
Erbjudandet finns och har funnits länge. Gratis visitkort + stämpel, du betalar för frakten. 64kr tror jag det billigaste ligger på.

www.vistaprint.se/grattisvisitkortstampel.aspx

Lite svårt att se på den lilla bilden, men vad har Ciao med Vistaprint att göra?

Har handlat från Vistaprint, men de är som en tjatig försäljare från en varmt land...
 

johanlidman

Aktiv medlem
Jag har beställ en massa saker där ifrån utan problem, senast var 250st visitkort i februari. Det har blivit ett gäng kalendrar, visitkort, muggar, t-shirts genom åren utan minsta problem, så jag kan inget annat än rekommendera dom.
Hälsn Johan
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Någon som har erfarenhet av att skapa ett vykort i vistaprints hemsida för tryckning...
Jag har enbart goda erfarenheter av Vistaprint. Visserligen blir man överöst med erbjudanden, men det kan jag ta.

Men åter till TS fråga:
När du har valt "Ladda upp en färdig design" så klickar du dig bara vidare. Väljer Liggande eller Stående, och sedan Välj fil. Då får du upp ett fönster där du kan leta dig fram till den fil du vill ladda upp.
 

M7_21

Aktiv medlem
Tyvärr blev de två sista bilderna väldigt svårlästa, gör ett nytt försök. Blev hänvisad till den andra sidan/bilden. Likväl, bluff iaf!
 

Bilagor

reboot81

Aktiv medlem
Tyvärr blev de två sista bilderna väldigt svårlästa, gör ett nytt försök. Blev hänvisad till den andra sidan/bilden. Likväl, bluff iaf!
Bluff? Det du visar är sökmotorer som visar gamla erbjudanden. Antagligen är koden ABF234 en längre aktuell. Gör en googlesökning på 'vistaprint gratis visitkort stämpel' så får du fram det du söker.
Vad svarar Vistaprints kundtjänst när du påpekar att din leverans inte kommer fram? Har du varit i kontakt med UPS?
 

M7_21

Aktiv medlem
Erbjudandet från VP kom dagen innan så den kan inte vara inaktuell. Men, ingenting från VP är GRATIS, någonting måste man alltid betala iaf. Typiskt är att ca 50% av FS´s läsare är missnöjda med VP, några har kanske haft lite tur eller så vill de inte helt ärligt berätta att det var inte så gratis som man trodde från början…
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Erbjudandet från VP kom dagen innan så den kan inte vara inaktuell. Men, ingenting från VP är GRATIS, någonting måste man alltid betala iaf. Typiskt är att ca 50% av FS´s läsare är missnöjda med VP, några har kanske haft lite tur eller så vill de inte helt ärligt berätta att det var inte så gratis som man trodde från början…
Gratis? Ingen har väl påstått att allt ska vara gratis, hur kan nån tro att det ska vara det? Ganska ofta kan man dock få vissa produkter gratis i vissa kvantiteter, så vet man vad man vill ha och har möjlighet att vänta så kan man passa på och utnyttja dessa erbjudandena då. Jag brukar fylla min varukorg med det jag behöver, sen ligger jag lågt och väntar tills priserna ser bra ut och beställer då.
Jag är nöjd med kvaliteten och leveranserna. De få gånger jag haft klagomål har jag fått rättning per omgående och utan gnäll.
 

M7_21

Aktiv medlem
Gratis? Ingen har väl påstått att allt ska vara gratis, hur kan nån tro att det ska vara det? Ganska ofta kan man dock få vissa produkter gratis i vissa kvantiteter, så vet man vad man vill ha och har möjlighet att vänta så kan man passa på och utnyttja dessa erbjudandena då. Jag brukar fylla min varukorg med det jag behöver, sen ligger jag lågt och väntar tills priserna ser bra ut och beställer då.
Jag är nöjd med kvaliteten och leveranserna. De få gånger jag haft klagomål har jag fått rättning per omgående och utan gnäll.
Vet inte hur pass läskunnig du är, men om du kollar noga på det här erbjudandet som kom för några dagar sedan framgår det TYDLIGT att jag skulle få visitkort OCH en stämpel gratis.

Villkoret var att jag skulle surfa in på den webbadress som står där - men naturligtvis “fanns” inte den sidan, alltså bara ett blufferbjudande för att jag väl inne på deras hemsida istället skulle KÖPA dessa saker. Alltså igen - BLUFF, BLUFF och åter BLUFF!

Läs noga ett par gånger så hajar du budskapet från VP (Värsta Produkten…)!
 

Bilagor

peranders

Aktiv medlem
Hos mig funkar det...

Notera att gratis i deras värld är inte utan kostnad. Det får man lära sig. Det kostar, men lite mindre.

Som svar till trådskaparen:
Jag har använt mig av deras verktyg för design och det har funkat klockrent. Jag har också laddat hem Illustrator-mallen och skapat designen i Illustrator, funkat klockrent.
 

M7_21

Aktiv medlem
Hos mig funkar det...

Notera att gratis i deras värld är inte utan kostnad. Det får man lära sig. Det kostar, men lite mindre.

Som svar till trådskaparen:
Jag har använt mig av deras verktyg för design och det har funkat klockrent. Jag har också laddat hem Illustrator-mallen och skapat designen i Illustrator, funkat klockrent.
Gratis är väl gratis, eller? Gratis innebär att det inte ska kosta något. Du noterar “gratis i deras värld är inte utan kostnad…” Jag misstänker starkt att du jobbar på eller för VP när du kläcker ur dig så bisarra saker som att gratis ska kosta något. Läs noga deras budskap igen! Fråga någon kompis till dig om du inte förstår det! Lycka till!
 

sebbfolk

Aktiv medlem
Gratis är väl gratis, eller? Gratis innebär att det inte ska kosta något. Du noterar “gratis i deras värld är inte utan kostnad…” Jag misstänker starkt att du jobbar på eller för VP när du kläcker ur dig så bisarra saker som att gratis ska kosta något. Läs noga deras budskap igen! Fråga någon kompis till dig om du inte förstår det! Lycka till!
Det var värst vad du tar i.
Du behöver inte bli oförskämd bara för att vi har andra erfarenheter än du har. Det står dig ju alldeles fritt att välja ett annat tryckeri än Vistaprint. Vi andra fortsätter glatt att utnyttja deras gratiserbjudanden som ofta bara gäller under en dag, ibland bara timmar verkar det som. Sedan är det något annat som är gratis.
 

johanlidman

Aktiv medlem
Jag kommer att forsätta använda Vistaprint iallafall och att få en produkt gratis enbart behöva betala frakten är kanon :)
Hälsn Johan
 
ANNONS