Annons

programmet på två datorer

Produkter
(logga in för att koppla)

trixy

Aktiv medlem
Hej
har photoshop med en licensnyckel...kan man lägga in detta på två datorer? Utan att det kolliderar..vissa företag känner av detta att man använder på två datorer
 

Astacus

Aktiv medlem
Om jag inte misstar mig så är det faktiskt tillåtet att installera PS Elements på två datorer, kolla licensvillkoren.
 

nsorman

Medlem
Med "riktiga" Photoshop är det fullt tillåtet att installera det på två datorer, det borde det ju vara med Elements också.
 

FranzEA

Aktiv medlem
"Can I use my software on two computers?
If you own, or are the primary user of, a single-user or volume license Adobe product that is installed on a computer at work, you can also install and use the software on one secondary computer of the same platform at home or on a portable computer. However, you may not run the software simultaneously on both the primary and secondary computers.

No more than one user can use a single-user license Adobe product
."

Adobe
 

sikis

Aktiv medlem
Photoshop kan du ha på två datorer tex, stationära hemma och bärbara eller en arbetsdator, MEN får bara användas var för sig om jag kommer i håg rätt.

det vill säga EN användare men på två egna datorer.
 

sikis

Aktiv medlem
... blev mitt inlägg plötsligt osynligt? ;-)
Nä då, men jag har cs5 installerat på 2 datorer allt enligt adobes egen skrivande, däremot går det itne att ha på 1 pc och en mac tex

"Pris och tillgänglighet

Hur många datorer täcks av en och samma licens av Lightroom 4?
Villkoren i licensavtalet stadgar att den primära användaren av den dator i vilken Lightroom är installerat får installera ytterligare en kopia för enskilt bruk i en bärbar eller stationär dator i hemmet under förutsättning att programvaran inte används samtidigt i bägge datorerna. Lightroom säljs som multiplattformprogram vilket betyder att det kan installeras i både Mac OS X och Windows."

http://www.adobe.com/se/products/photoshop-lightroom/faq.html
 

cocuyo

Avslutat medlemskap
Programmet har förmågan att "ringa hem" och kolla att man inte använder det på fler datorer än licensen gäller. Om man har två datorer i nätverk kommer programmet att stanna om man har det igång på två datorer och licens för bara en. När man stänger det på den ena kan man använda det på den andra, men det går inte att köra två samtidigt i samma nätverk på en singellicens. Det gäller så också om de inte står i samma lokala nätverk, men är kopplade via ett WAN, exempelvis Internet.

Det går att köra det på en fristående dator också om det är igång på en annan, men det bryter mot licensvillkoren. Vid installationen görs ingen kontroll av hur många installationer man har gjort. När man har avinstallerat från en dator får man installera programmet på en annan, så länge man inte har det på fler än två datorer med en singellicens.

För nätverkslicenser och företagslicenser gäller att den vanliga användaren på datorn där programmet används i företaget får installera det också på en dator att ha fristående, men programmet får då inte köras annat än på den ena av datorerna åt gången.
 
ANNONS