Annons

Ska jag köpa ny kamera eller bättre objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKarisma

Aktiv medlem
Såhär tänker jag. Sony NEX 5N är kameran med bäst sensor. Eftersom du bara har ett ljussvagt kit-objektiv så är min rekommendation att ALLTID fota utzoomad, dvs i vidvinkelläget. Detta kommer sänka ditt iso-tal (bruset) och minska risken för skakningsoskärpa - extra viktigt när du fotar inomhus.

Sen tänker jag att du skulle egentligen kanske titta på ett nytt kamerahus och köpa ett riktigt ljusstarkt objektiv till.. MEN, detta kommer inte spela någon roll om du inte kan grunderna för exponering utan och innan först. Det är alltid lätt att köpa nya grejer och tro att det ska hjälpa, tyvärr funkar det inte så. Kunskap är A och O för att lyckas få fram det resultat man önskar.
 

Fredrik183

Aktiv medlem
Vidare tycker jag det skulle vara tråkigt om den här filmen bara skulle finnas tillgänglig via den här tråden, då missas den nog av många som skulle kunna få glädje av den.

Jättebra att praktiska erfarenheter och tips delas på FotoSidan.
Din film har onekligen jättemycket att ge.
Roligt du gillade filmen!

Undrar bara vart den skulle läggas/göras tillgänglig för att någon som kunde vara intresserad skulle hitta den?

-Vet ej hur sådant går till.
 

Bengf

Aktiv medlem
Och så länken till videon där jag "på allmän begäran"(?) visar bilder på nexens sökare och hur denna med sökaren på packas i vad som eventuellt kan kallas en fotoväska.

Jag klämmer ur mig en del strikt tekniskt okorrekta påståenden o termer, ordmärkare varnas för detta tilltag! Över huvud taget framgår det ju att jag egentligen själv är i behov av hjälp i detta hav av OT och annat konstigt :)

Ordmärkare, och alla andra, på egen risk:

https://www.youtube.com/watch?v=aEt8Ew8k0gc&feature=youtu.be&t=1
Trevlig film, kom att tänka på senil-snören som man sa till glasögonen, bara att putta ner dom till bröstet, efter gråstarr operation för något år sedan klarar dioptern till EVF:n att jag slipper glasögon där.
 
ANNONS