Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vart är fotografin på väg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hujeta

Aktiv medlem
Jag såg en film en gång, en framtidsskildring, där en person hade till yrke att klippa ihop en dödsruna över folk som dragit din sista suck.
Alla minnen, hela livet, fanns lagrat som en film. Vår huvudperson hade att välja ut en lagom smakfull delmängd att visa upp på begravningen. Ett inte alltid lätt arbete med många moraliska betänkligheter. Vad kan man egentligen visa? Och usch vilka hemligheter folk bär på.

Vi är Kanske lite på väg ditåt med alla bilder och minnen vi publicerar och lagrar.
Så länge vi själva är producent är det mest positiva saker vi delar med oss av. Men exempelvis en kamera i bilen fångar vi ju, och delar med oss av, andras dumheter.
Vilken intressant vinkling och något iallafall jag inte reflekterat över! Påminner lite om notiserna man får från sociala medier ibland, "ditt år sammantaget i bilder/storys". Det närmsta jag själv kommer är att jag gjort en spellista över låtar jag vill ska spelas på min begravning...
 
ANNONS