Annons

[Attach] bild ger tråkig ram i förstorat läge

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Det förstår jag inte riktigt. Med trådning så får man ju se alla kommentarer till ett inlägg innan man läser andra inlägg. Läsordningen håller sig till rätt sammanhang.

Varför tycker du att det blir svårare att följa diskussionen?

I dpreviews forum kan man dock mycket enkelt välja om man vill läsa trådat eller icketrådat, så ingen behöver bli ledsen.
Jag måste, hör och häpna, hålla med elmfeldt. Trådade forum är svårföljda. I teorin verkar det bra, men när trådarna blir långa och det kommer inlägg lite här och var blir det ett enda virrvarr. Sedan lite beroende på implementationen blir det även problem när folk utgår ifrån att alla andra använder samma visningsläge som de själva, med följd att det är svårt att se var inlägg svarar på eller så ligger de ligger på helt fel ställe osv.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag måste, hör och häpna, hålla med elmfeldt. Trådade forum är svårföljda. I teorin verkar det bra, men när trådarna blir långa och det kommer inlägg lite här och var blir det ett enda virrvarr. Sedan lite beroende på implementationen blir det även problem när folk utgår ifrån att alla andra använder samma visningsläge som de själva, med följd att det är svårt att se var inlägg svarar på eller att de ligger på helt fel ställe osv.
Great minds think alike. Då och då iallafall :) Nu känns dagen komplett. Så God natt!
 

PMD

Aktiv medlem
Men, som sagt, om man gör som dpreview i sin forumimplementation så blir båda smakerna tillgodosedda. :)
 
ANNONS