Annons

Durst M605 color fråga, objektivplatta

Produkter
(logga in för att koppla)

CanonUser

Aktiv medlem
Hej

Om jag vill köra 6x6 och 6x45 i dursten, vilken objektivplatta skall jag ha til ett 80mm objektiv? jag har ett för 50mm och en platta som är mer utskjutande, är den till 75-80mm?.
Samt om det är någon som har ett bra 80mm till salu får ni gärna skriva.
Mats
 

banken

Ny medlem
Den med texten SIRIOTUB (den djupare) är för 50mm, och SIRIOPLA (den ganska flata) är till 75/80mm. Sedan finns LATUB K för 28/35mm.
 

Walter

Medlem
Durst 605

Durst 605 är byggd för negativ upp till 6x6 cm.objektiv platterna som passar till denna apparat,passar ochså till flera modeller från durst,längre tillbaks var objektiv gängan 25 m.m. Senare optik har vanligtsvis 39 m.m. Gänga.detta bör du tänka när du köprt optik till den.durst 605 är en bra modell med en negativhållare av metall, senare modeller har en neg-hållare som är plastbaserad och drar till sig damm.det kan vara lönande att skaffa några reservlamper till apparaten ,så har du en förstoringsapparat för framtiden ….mvh.walter gustavsson....
 

Wolfgang

Aktiv medlem
Hej

Om jag vill köra 6x6 och 6x45 i dursten, vilken objektivplatta skall jag ha til ett 80mm objektiv? jag har ett för 50mm och en platta som är mer utskjutande, är den till 75-80mm?.
Samt om det är någon som har ett bra 80mm till salu får ni gärna skriva.
Mats
Hej Mats, jag har ett 80 mm förstoringsobjektiv till salu i perfekt skick. Det är den fina Schneider Componon-S med största bländare 4. När man har ställt in arbetsbländaren, t ex 11, så kan man med en spak går direkt till bl 4 för att ställa in skärpan och med spaken tillbaka direkt på bl 11 eller den bländaren man har valt som arbetsbländare. Mycket smidigt i mörker! Skriv till mig: wolfgang@ffim.se
 
ANNONS