Annons

Bröllopsfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

Jennifer Guzman

Ny medlem
Hej!
Jag behöver lite tips och råd för jag känner mig väldigt vilsen på detta område. Jag har en del erfarenhet av fotografering och filmning på vänners bröllop och andra fotograferingar. Jag skulle vilja växa ännu mer på detta område och lade därför ut en liten annons på en grupp på Facebook att jag kan vara till tjänst för filmning och fotografering för en liten slant. Det har varit väldigt många som har skrivit till mig att dom är intresserade, mycket fler än vad jag trodde.

Min fråga är hur många bröllopsfotograferingar ska man boka upp sig på så snabbt? Ska man börja med att boka en eller två i taget eller är det smart att boka in flera på en sommar?

/En vilsen nybörjare.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Den enda som kan svara är egentligen du.
JAG hade inte bokat mer än att jag hade kunnat leverera ena jobbet innan jag tog mig an det andra. Men jag har sällan betaljobb, mest vänkretsen.
Skall du leva på det? Ja då är det bara att sätta sig ner o börja räkna pengar o timmar.
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Jag misstänker (men har gärna fel) att många tolkar din annons som att du är en billig proffsfotograf redan, inte någon som vill lära sig mer. Skillnaden för mig är att med ett proffs vet man att man får bra bilder, med någon som vill lära sig mer inom yrket så kan det bli bra bilder men det kan också bli dåliga bilder. Så min fråga måste bli om din annons är tydlig med att du vill ta uppdragen för att lära dig mer om bröllopsfoto, eller går den att tolka som att du är ett billigt proffs?

Sedan vad gäller hur många uppdrag du kan/bör boka är det till viss del en fråga om varför du fotograferar. Om du har det som inkomstgivande hobby kan du boka in en kund när du känner för det. Om du har tänkt leva på det så måste du boka in många fler, exakt hur många beror på vilken prisnivå du ligger på.
 
ANNONS