Annons

Byta dator om några dagar, köpa PS nu?

Produkter
(logga in för att koppla)

J O Härnström

Aktiv medlem
Hej.
Just nu är det 2 dagar kvar på photoshop-kampanjen: "100 kr /mån."
Om några dagar men efter kampanjens slut så får jag min nya dator.
Ska jag köpa licens nu och bara avvakta med installationen till datorn kommer, hur gör jag för att utnyttja rabatten?
 

Bilagor

alfin

Aktiv medlem
Du kan prenumerera på fotografiplanen nu och ladda ner PS & LR senare när du fått din nya dator. Du blir säkert debiterad 100 kr direkt för första månaden, så du har ju betalat din prenumeration oavsett när du installerar programmen senare i månaden. Eller vad är du orolig för?
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Du kan prenumerera på fotografiplanen nu och ladda ner PS & LR senare när du fått din nya dator. Du blir säkert debiterad 100 kr direkt för första månaden, så du har ju betalat din prenumeration oavsett när du installerar programmen senare i månaden. Eller vad är du orolig för?
Tack. Det var väl svaret jag hoppades få. (PS CS6 får lämna skutan efter några års trogen tjänst)

Case closed.
 

zosma

Aktiv medlem
Det är inga problem att installera den till den gamla dator, sen avaktivera på den gamla och installera till den nya. Eller om du inte har flera datorer, så kan du ha den på bägge. Du får ha den aktiverad på 2 datorer. Men om du får din nya snart, så kanske onödig att installera till den gamla om du skrotar eller säljer den.
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Det är inga problem att installera den till den gamla dator, sen avaktivera på den gamla och installera till den nya. Eller om du inte har flera datorer, så kan du ha den på bägge. Du får ha den aktiverad på 2 datorer. Men om du får din nya snart, så kanske onödig att installera till den gamla om du skrotar eller säljer den.
Precis. Jag har licensen nu och avvaktar med installation tills den nya kommer. Min laptop kan köra CS6 så den bör också kunna använda CC som extradator.
 
ANNONS