Annons

Använda batterigrepp utan batterier?

Produkter
(logga in för att koppla)

MagnusRi

Aktiv medlem
Jag undrar om man kan använda batterigrepp utan batterier? Det är den vertikala avtryckaren som är mest intressant för min egen del och inte batteritiden. Scandinavian Photo har ett Phottix till Nikon D3200 för 495 kr.
 

Sabud

Aktiv medlem
Jag undrar om man kan använda batterigrepp utan batterier? Det är den vertikala avtryckaren som är mest intressant för min egen del och inte batteritiden. Scandinavian Photo har ett Phottix till Nikon D3200 för 495 kr.
Undrar om det fungerar. Har Canon och där måste man först ta bort batteriet i kameran för att greppets kontakter skall kunna få kontakt med kameran. Det borttagna batteriet sätter man sedan valfritt i någon av greppets två bateriplatser.

/Stephan
 

MagnusRi

Aktiv medlem
Ja, jag menade att flytta originalbatteriet till en av platserna i batterigreppet och låta det andra vara tomt. Dåligt skrivet av mig från början :/

Men då verkar det som att det ska fungera med endast ett batteri vilket hade varit bra!
 

MagnusRi

Aktiv medlem
Det går ju inte att använda tredjepartsbatterier i en D3200, men om jag har ett batterigrepp där det ena är ett originalbatteri och det andra är ett tredjepartsbatteri, fungerar det då?
 
ANNONS