Annons

Nygammal fotograf köpråd telezoom

Produkter
(logga in för att koppla)

frehan

Aktiv medlem
Hej

Återfått ett gammalt intresse och köpt en ny kamera (Canon 5D IV).
Mitt gamla Canon 70-200/4 IS vill inte vara med längre så jag funderar på ny telezoom.
Sigmas 70-200/2.8 Sport verkar ha fått bra betyg och är nu i valet och kvalet mellan Canons 70-200 och Sigmas.

Vad har ni för tankar?
 

Third eye

Aktiv medlem
Kan vara värt att veta att man kan få Canons 70-200/2.8 IS MKIII för ca 15.300kr ink frakt inom EU just nu, och om Tamron G2:an skulle va intressant så hamnar den på strax under 9.500kr ink frakt. Gråimport på båda såklart.
Sigma Sport verkar inte ha någon prispress på sig just nu tyvärr.

Skulle själv gärna vilja ha Canons 70-200, kanske hälften av mina porträtt är med förra gen Sigma 70-200 och även om jag får bilder så tror jag jag skulle kunna hämta fler ur Canon....så du väkte idéer hos mig oxå :)
 

frehan

Aktiv medlem
Det blev en Sigma 70-200/2.8 Sport.
Den känns bra så här långt men stativfästen är i vägen så det åkte av direkt.
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Sigmas objektiv är suveräna optiskt, men litar fortfarande inte på deras autofokus, skulle lätt köpa Canon original av den anledningen
 

frehan

Aktiv medlem
Kan vara värt att veta att man kan få Canons 70-200/2.8 IS MKIII för ca 15.300kr ink frakt inom EU just nu, och om Tamron G2:an skulle va intressant så hamnar den på strax under 9.500kr ink frakt. Gråimport på båda såklart.
Sigma Sport verkar inte ha någon prispress på sig just nu tyvärr.

Skulle själv gärna vilja ha Canons 70-200, kanske hälften av mina porträtt är med förra gen Sigma 70-200 och även om jag får bilder så tror jag jag skulle kunna hämta fler ur Canon....så du väkte idéer hos mig oxå :)
Klämde på Sigmas 60-600 också, det väckte lite ha-begär men kände att jag har mer nytta av ett 70-200/2.8.
 
ANNONS