Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Och nästa som föll blev...

Produkter
(logga in för att koppla)

MrGiant

Aktiv medlem
Tror SIBA ligger risigt till också. Vi får väl nöja oss med MM och Elgiganten....
Av det jag såg av intervjun med Fabian Bengtsson i somras så sa han att Siba hade mycket sparat kapital för att klara prisdumpningen som MM och El-G kör med.

Iof vägrar jag att handla på Siba pga dålig service! Men jag handlar nästan all elektronik på Netonnet (förutom datorgrejer) som ju ägs av Siba.

Trist att Expert gick i konkurs men varje gång jag kollat där har dom varit dyrare.
Iof tack vare dom jag har en systemkamera då dom "dumpade" D90 huset rejält för 3 år sen.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Butiker som Sony Center i Stockholm skulle väl kunna vara det om de nu bara hade ett bredare utbud. Så man undrar ju om den typen av butiker som är tighta med Sony - hur tighta de är. Men de måste nog sponsras rätt hårt om de ska ha råd att ligga med en massa hyllvärmare också. Det är ju ofta killarna från den butiken som står i Sony-montern på mässorna.
 

paddmannen

Aktiv medlem
Butiker som Sony Center i Stockholm skulle väl kunna vara det om de nu bara hade ett bredare utbud. Så man undrar ju om den typen av butiker som är tighta med Sony - hur tighta de är. Men de måste nog sponsras rätt hårt om de ska ha råd att ligga med en massa hyllvärmare också. Det är ju ofta killarna från den butiken som står i Sony-montern på mässorna.
Ja, i Paris är det samma sak. Affären borde ju ha hela sonys sortiment, men i verkligheten ligger tyngdpunkten på platt-TV och billig konsumentelektronik såsom kompaktkameror och 18-55-zoomar.

Om inte ett av världens största elektronikföretag anser sig kunna ha ett anständigt sortiment i en av Europas största städer, dessutom belägen i världens största turistland, ja då börjar man ju undra över hela konceptet.

Vi lär väl knappast få se ett Olympuscenter i Karlskrona de närmaste åren....

Verkligheten är nog snart den att allt som inte är mainstream måste köpas på nätet (om man inte råkar bo granne med en internetjättebutik som kan också säljer till kreti och pleti över disk.
 

paddmannen

Aktiv medlem
Sedan är det ju inte heller mycket en butik kan göra som inte ett forum och en webshop kan göra både bättre och billigare :)
Du kan läsa spaltkilometer om olika produkter på nätet och bilda dig en virtuell uppfattning.
Fast det är först när du känt på grejjorna som du VET vad du vill ha.

Så nog behövs möjligheten att fysiskt kunna klämma på grejjerna, även 2012.
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Inte konstigt när mediamarkt är både billigare och bättre.. Har aldrig varit med om så kunnig personal och så stort utbud inom alla genrer som media markt! Dom vet verkligen vad dom sysslar med och tar sig tid att hjälpa!

onoff siba expert osv har ändå så litet utbud och endast instegsmodeller inom foto så det är inte lönt att gå dit för nån som är över amatörsteget.
 

Christer2

Aktiv medlem
Inte konstigt när mediamarkt är både billigare och bättre.. Har aldrig varit med om så kunnig personal och så stort utbud inom alla genrer som media markt! Dom vet verkligen vad dom sysslar med och tar sig tid att hjälpa!

onoff siba expert osv har ändå så litet utbud och endast instegsmodeller inom foto så det är inte lönt att gå dit för nån som är över amatörsteget.
Ett gott skratt förlänger livet - och så tidigt på dagen !!

Vore kul att veta vilken MediaMarktbutik du besöker.

Eller ditt inlägg var ett skämt?
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Ett gott skratt förlänger livet - och så tidigt på dagen !!

Vore kul att veta vilken MediaMarktbutik du besöker.

Eller ditt inlägg var ett skämt?
Kan det vara så olika? har besökt båda två som ligger i malmö och fått lika proffsigt bemötande i båda.. men det kanske bara är där då, har ju inte provat alla i hela sverige :)

PS. såklart slår dom inte renodlade fotobutiker men i jämförelse med andra elektronik-kedjor så!
 

afe

Aktiv medlem
Det är uppenbarligen ganska stor skillnad mellan olika MM-butiker. Här i byn (Uppsala) har de noll koll på foto, och utbudet är magert, men jag har hört att butikerna i södra Sverige är betydligt bättre.
 

mikael.b.roos

Aktiv medlem
Det är uppenbarligen ganska stor skillnad mellan olika MM-butiker. Här i byn (Uppsala) har de noll koll på foto, och utbudet är magert, men jag har hört att butikerna i södra Sverige är betydligt bättre.
oj! Ja det lär stämma i så fall.. Här har dom åtminstone upp till 5D i lager på canonsidan och motsvarande i nikon.. sen lite olympus osv, Man hittar dom flesta L-objektiven förutom kanske dom i 30K och upp. resten kan dom säkert ta hem.

Har märkt att dom biträden jag snackat med själva sysslar med fotografi och vet vad dom snackar om.
 

Robert_Vallentuna

Aktiv medlem
Jag var in till MM i både Kurvan och Barkarby för att känna på en D4 för någon vecka sedan. Från att ha haft podium med alla värstingar med 300-telen mm så hade de inte ens ett 1D eller D4 hus. Den stackars tjejen som hade hand om kamerorna (båda ställena) visste knappt hur man byter optik på en DSLR. Trist utveckling...
 
ANNONS