Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Riktigt bra normalzoom till nikon DX?

Produkter
(logga in för att koppla)

yonoa

Avslutat medlemskap
Hej. Skulle vilja ha en riktigt bra normalzoom till Nikon DX. Något tips? Tänker mig ett objektiv i prisklassen 4000 - 10 000. Kanske någon Sigma runt 5 -6 000? brännvidd ca 18 - 50 , 18 - 70.

Alla förslag på riktigt fin normalzoom passande Nikon DX uppskattas.

mvh Noa
 

eskil23

Aktiv medlem
Nikon 17-55 f/2,8

Den är visserligen rätt gammal vid det här laget och saknar bildstabilisering, men det är fortfarande den bästa normalzoomen för DX-kameror. Det är dessutom Nikons enda proffsobjektiv för DX.
 

krillan54_gmail.com

Aktiv medlem
Sigma 24-105-4,0

Hej -ett av dom bästa optiken du kan köpa i den prisklassen upp till 10000 kr är nog Sigmas nya art serie . Deras 24-105 zoom 4,0 verkar vara en riktigt fin optik . Säljs för runt 7500- på Cyberfoto . Hälsningar Krillan 54 .
 

yonoa

Avslutat medlemskap
Ok tack för svaren. Har läst o begrundat och bestämt mig för sigmas 18-35 f/1.8. Verkar vara ett bra objektiv även om det saknar stabilisering. Men det behövs kanske inte på så korta brännvidder, det har ju gått bra i många år utan.

Mvh Noa
 

sege

Aktiv medlem
Jag hade en Sigma 18-50/2,8 köpt nytt '09 eller dylikt. Den var så där och kostade ändå 5' eller dylikt. Kan inte rekommenderas. Tråkiga färger, dålig skärpa. Möjligt att jag fått ett dåligt exemplar dock.
 

Ken1.a

Aktiv medlem
Hej. Skulle vilja ha en riktigt bra normalzoom till Nikon DX. Något tips? Tänker mig ett objektiv i prisklassen 4000 - 10 000. Kanske någon Sigma runt 5 -6 000? brännvidd ca 18 - 50 , 18 - 70.

Alla förslag på riktigt fin normalzoom passande Nikon DX uppskattas.

mvh Noa
Som flera andra sagt redan!
17-55/2,8 Den levererar även om den har några år på nacken.
En av mina absoluta favoriter på DX!

Med vänlig hälsning, Kenneth
 
ANNONS