Annons

framtiden för 4/3-objektiven?

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Haha! Jag tittade på videon tidigare idag när den var länkad från inlägg #138.

Så oerhört klantigt av Engadget att publicera videon i en "hemlig" länk. De borde väl ha fattat att någon skulle hitta den. >-)
 

Robert L.

Aktiv medlem
Ja vad ska man säga om denna kamera? Jag tycker greppet ser lite märkligt ut som om det vore ditsatt lite provisoriskt på en prototyp. 1,25 minuter in i filmen så ser man att han knappt får plats med två fingrar på greppet. Annars ser knapparna och rattarna ut att vara rejäla och välplacerade.
Han säger att 4/3 objektiven nästan fokuserar lika fort som m4/3 objektiven. Vad det kan betyda får vi väl se i mer utförliga tester dom kommande månaderna. Men jag har en känsla av att dom som har behov av C-AF kommer bli besvikna. För min egen del är inte det behovet så stort så jag tror (och hoppas) att hon kommer göra mig lycklig och nöjd i många år.. :)
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Hehe, fömodar att du här kommenterar mitt inlägg jag citerar nedan:

---
Som jag också redan skrivit, så anser även jag för min del det vara mycket osannolikt att Olympus skulle komma att bygga någon "tjockkamera" framöver, vare sig med fasta eller rörliga eller speglar.
.
Men som du ser definierar jag "tjockkamera" som en digital kamera i 135-format MED speglar, inte en spegellös med husdesign påminnande om traditionella tjockkameror. :)

Spegellösa kameror designade som tjockkameror men med mindre storlek kommer förstås, enligt ryktena också bl.a. från Sony.

Spegellösa "Fat boys" kommer inte alls att vara feta i jämförelse med "tjockkameror", utan bara i jämförelse med flertalet övriga spegellösa kameror.
.
 
ANNONS