Annons

Nikon D760 rumors

Produkter
(logga in för att koppla)

ztenlund

Aktiv medlem
Med pekskärm tycker jag det verkar logiskt att ha mindre antal knappar så min vilda gissning är att layouten den kommer att se mer ut som Z6/Z7, inga knappar till vänster på bakstycket.
Det beror ju helt på vad Nikon vill göra för typ av kamera. Nikon har flera större kamerahus som har pekskärm, men de har inte särdeles få knappar för det. Till och med D5 har ju pekskärm, men få knappar är det nog ingen som anklagar den för att ha.
 

martinot

Aktiv medlem
Hoppas verkligen att det blir en uppgradering från D750 och inte nedgradering.
Då tänker jag på kamerakroppen. Färre knappar känns inte bra.
Håller med helt.

Är inte förtjust i när touch ersätter fysiska knappar (om det är ett komplement, utan andra kompromisser så är det OK, även om jag inte använder touch så mycket på mina kameror som har det).

Däremot att flytta i stort alla knappar från vänster till höger om skärmen är bara en förbättring om det görs på rätt sätt (iaf. för alla oss högerhänta fotografer).
 

pdahlen

Aktiv medlem
Håller med helt.

Är inte förtjust i när touch ersätter fysiska knappar (om det är ett komplement, utan andra kompromisser så är det OK, även om jag inte använder touch så mycket på mina kameror som har det).

Däremot att flytta i stort alla knappar från vänster till höger om skärmen är bara en förbättring om det görs på rätt sätt (iaf. för alla oss högerhänta fotografer).
Håller också med. Har börjat vintersäsongen med handskar och då fungerar knappar så mycket bättre. Det mesta är tillräckligt bra med D750 men hade gärna sett en 36Megapixlar samt möjlighet att snabbt skifta AF mode, det som infördes på D5, D850 och D500
 
ANNONS