Annons

ha foton online - alternativ till smugmug?

Produkter
(logga in för att koppla)

pirx

Aktiv medlem
Hej!

Jag har använt smugmug i ett par år, och gillar det. Lite slött ibland, men har alla finesser
jag är ute efter som amatör. Dvs, olika mappar/gallerier, exif-info (även visa GPS-datan på karta), kunna lägga upp video, och lite sånt.

Men jag tycker ändå att det är lite saftigt med $90 per år.

Vilka alternativ finns i molnet idag?

Försökte testa flickr nyss, men den vill ha ngt yahoo-konto... gav upp direkt. yahoo liksom... :)

Ett sista krav är att kunna ha vissa album hemliga, så att man tex bara kan nå de med en komplex hemlig länk.

Vad har ni testat?
 

FranzEA

Aktiv medlem
Jag använder just Flickr (sedan 11 år) och är nöjd.

SmugMug köpte ju Flickr för några månader sedan... jag hoppas verkligen att de inte höjer priset på tjänsten nu.

$90 låter som du säger lite väl saftigt...
 

Erik X

Aktiv medlem
Konstigt, enstaka gånger blir man tydligen skickad till en yahoo-inloggning om man klickar på en länk in till Flickr, men oftast inte... Om man gör copy-paste på webbadressen tror jag att man slipper inloggning men då syns inte alla album i stället!
https://www.flickr.com/photos/156501403@N04/albums

Önskar att det fanns liknande möjlighet att bjuda in icke-medlemmar att titta i mina album på fotosidan. Flickr ligger ett rejält steg före när det gäller visning på fullskärm, möjlihet att zooma i bilderna, sätta olika nivåer på copyright osv
 

Umi71

Aktiv medlem
Tror att vill man ha det reklam fritt utan större kostnad får man hosta det själv. Alla vill ha in lite pengar för drift etc så vill man inte betala får man nog stå ut med reklam. 90$ för ett år tycker inte jag är någons större summa om man nyttjar tjänsten.

Ang Flickr måste jag kolla om man kan byta ut sin yahoo address mot min gmal/hotmail address. Ang inlogg rutan på flcikr så kan det ha att göra med rättigheter som man ställt in ska få se bilderna, men vet ej riktigt om det är så i detta fallet.

Sen har du ju 500px och Viewbug att ta en titt på också.
 
ANNONS