Annons

Välkomna en kritiktörstande färsking?

Produkter
(logga in för att koppla)

detvarjohanna

Avslutat medlemskap
Hej!

Jag heter Johanna och är både nybliven amatörfotograf och fotosidan-medlem. Jag sysslar mycket med konst i andra former så jag skulle ändå vilja säga att jag är någorlunda erfaren med bilder i övrigt.

Jag har kommit hit för att lära mig mer om tekniker både i fotografering och efterbehandling. Jag mottar jättegärna kritik i alla former. Jag är inte här för att få beröm och gulligull, det är ju utvecklas jag vill göra. Är det någon av mina bilder ni anser inte höra hemma här alls, så säg gärna till. Vill inte låta halvtaskiga bilder ligga uppe och dra ner helhetsintrycket :)

Ja, jag hoppas helt enkelt att någon vill hjälpa mig komma igång här på fotosidan, med mitt galleri och allmäna tips på förbättring. Hoppas jag har postat på rätt ställe.
Här är min profil:
http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=179178

Tack!
 

detvarjohanna

Avslutat medlemskap
Hade hoppats på att få någon feedback på galleriet som helhet, saker att tänka på överlag, och om några bilder eventuellt ska bort. Annars är självklart det bästa sättet att få kommentarer att själv ge dom :)
 

petter.oj.norman

Avslutat medlemskap
Ett bra "knep" att få kritik är att starta en tråd runt en speciell frågeställning.
Lägg in en egen bild som du själv har några tankar om, men där du tycker att något saknas. Förklara hur du tänkte när du valde motiv, berätta hur du angrep situationen med perspektiv utsnitt slutartid och bländare, mm, mm, mm. Förklara vad du eftersträvade. Berätta vad du är nöjd respektive missnöjd med. Be om råd, så kanske det blir drag.

Det finns dock alltid risken att tråden övergår i ett märkeskrig. Men då kan man sluta läsa.

Petter ...
 
De är fina. Gillar självporträtten och getterna och det lilla huset på sluttningen. När du väl byggt ut din portfolio skulle du kunna kategorisera bilderna mer.
 
ANNONS