Annons

Val av minneskort till GoPro HERO3+ Black Edition

Produkter
(logga in för att koppla)

BajaMajaN

Ny medlem
Tjahaa!
Jag har köpt hem en GoPro HERO3+ Black Edition.
Och undrar nu vilket minneskort jag bör köpa till den.

Jag vill ha högsta möjliga (64GB?), men på tex teknikmagasinet så finns det två stycken.

Den billigare SanDisk Mobile Ultra microSDXC 64GB med läshastighet på upp till 30 MB/s. Klass 10, vilket innebär en överföringshastighet på 10 MB/s.

Den dyrare SanDisk Mobile Extreme microSDXC 64GB med läshastighet på imponerande 80 MB/s samt möjlighet att skriva data i upp till 50 MB/s.

Skulle man verkligen märka någon store skillnad mellan dom två?

Har ingen möjlighet att arbeta med 4k material i nuläget, så kommer bli 720p/1080p, och kommer leka runt med slowmotion filming etc också.

Så, vilket bör jag köpa?
 

Linmajon

Aktiv medlem
Du har ju siffrorna. Gissar att kameran max spelarr in med runt 30Mbit/s. Dela med 8 och du har MByte/s. De billigare kortet klarar det lätt.
 

Erik Schalin

Aktiv medlem
Spelar det ngn roll ekonomiskt?
Jag har 32gb
Jag hade valt så stort som möjligt.
Jag hade oxå valt så att jag kunde använda minnet till annat, alltså så snabbt som möjligt.
Men det beror på priset.
Med stort minne så kan man filma under några dagar o är inte lika beroende av en dator.
 

Antipodian

Aktiv medlem
Betänk att batteriet räcker till cirka 20Gbyte film i HD, för timelapse lär du kunna fylla hela 64Gbyte minneskortet med stillbilder innan batteriet tar slut.

Om du undrar över hur snabb typ du behöver och inte vill räkna så kan du kolla på GoPros web där de erbjuder kompatibla sorter.
 
ANNONS