Annons

Kortläsare CF + SD

Produkter
(logga in för att koppla)

larjo

Aktiv medlem
Hej!
Nu är jag inne på min andra kortläsare och den börjar kännas att den också är på väg att sluta fungera. Den heter Transcend RDF8K och den får lovord av många men mina har hållit ca ett år. Är iofs billig och har inte förstört minneskorten. Det verkar vara kontrollern i läsaren som ger upp.

Krav: USB 3.0 och läsa både CF och SD kort. Har den microSD är det ett plus.
Några tips?

/Lars
 

larjo

Aktiv medlem
Tackar för svar.
Jag har en SanDisk CF läsare med Firewire 400 som jag varit jättenörd med. Men den nya dator har inget uttag för eldsnöret. Efter som jag gillar SanDisk:s kort och deras FW läsare så funderade jag först köpa en SanDisk ImageMate USB 3.0. Men den verkar ha fått blandade recensioner. För några hänger dator. Det samma verkar det vara med Lexar kortläsaren.
Blir nog en Kingston FCR-HS4

/Lars
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Tackar för svar.
Jag har en SanDisk CF läsare med Firewire 400 som jag varit jättenörd med. Men den nya dator har inget uttag för eldsnöret. Efter som jag gillar SanDisk:s kort och deras FW läsare så funderade jag först köpa en SanDisk ImageMate USB 3.0. Men den verkar ha fått blandade recensioner. För några hänger dator. Det samma verkar det vara med Lexar kortläsaren.
Blir nog en Kingston FCR-HS4

/Lars
Jag har Kingstonläsaren och är helnöjd med den.
Suverän i passformen för korten vilket inte alla är utan kan tillåta att korten sätts in snett.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Bumpar denna tråd från 2017.
Behöver en bra läsare med USB 3 och som inte krånglar eller förstör kort. Bra mekanik som inte tillåter fel inmatning av CF kortet..
Ovan Kingston har utgått.
CyberPhoto har en SanDisk som verkar bra. Några andra förslag?
Jag har deras nyare.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3100126

Det är den som jag kommenterar i mitt svar en bit upp.
Den är helt suverän och dessutom billig.
 
ANNONS