Annons

Objektivval D700

Produkter
(logga in för att koppla)

Annika Kr

Aktiv medlem
Du gör precis som du vill, men jag tycker du fattat ditt beslut kring objektiv på fel grunder. Enligt tråden har du inte full koll på vad skillnaden mellan FF och APS gör för dina bilder, och bara det får mig att tänka att du kanske borde läsa på lite. Det är inget illa ment, men jag tror helt enkelt att du inte fått koll på vad det är som skiljer mellan de olika sensorformaten, eller varför ditt DX-objektiv beter sig annorlunda.
Okej, ge mig tips på vad jag bör läsa på
 

Annika Kr

Aktiv medlem
Slutet gott allting gott!

Slutet gott allting gott, idag fick jag hem mitt nya objektiv, ett begagnat Nikon AF-S Nikkor 14-24mm f/2,8G ED. Det objektiv som jag eg faktiskt velat haft hela tiden. Valet av Sigma Art-objektivet handlade mest om att det kostade mindre men får så finfina recensioner.

Jag är så nöjd!

Och så kul att samma dag som lådan kom med posten så var norrskensprognosen god. Så kvällen tillbringades vid stranden av Färnebofjärden. Men norrskenet kom av sig och riktigt mulet var det också, men kul att få använda objektivet.
Bilden är ju inte någon riktig höjdare men bättre än så här blev det inte denna kväll: ISO 1600 13 sek f/2.8 och 14 mm

Så tack för alla tips och kommentarer jag fått i denna tråd
 

Bilagor

ANNONS