Annons

Bild i mejl görs om till text

Produkter
(logga in för att koppla)

Konke

Aktiv medlem
Hej! Jag har problem att mejla en bild. I mejlet dyker det bara upp mängder av slumpartad text, troligtvis görs bilden om på något sätt. Jag har försökt att skicka bilden både som jpg och png. Vad kan det här bero på och hur kan jag lösa det? Tack på förhand!
 

stefohl

Aktiv medlem
Hej! Jag har problem att mejla en bild. I mejlet dyker det bara upp mängder av slumpartad text, troligtvis görs bilden om på något sätt. Jag har försökt att skicka bilden både som jpg och png. Vad kan det här bero på och hur kan jag lösa det? Tack på förhand!
zip:a den innan du skickar den. Då brukar sådant som du råkat ut för inte hända.
 

Konke

Aktiv medlem
Jag mejlar bilder till skrivaren på jobbet och då behöver bilden vara som den är utan att zippa den. Jag hittade en lösning genom att spara bilden i jpg med 7 i kvalitet. Precis samma bild med 7 fungerar på mejlen men när jag sparar den i 8 eller högre blir det bara random text. Hur kommer det sig?
 

Uffe_Nordholm

Aktiv medlem
Spontant känns det som att kvalitetsnivån på filen skall inte spela någon roll.

Gör du något annorlunda i de olika fallen eller gör du exakt likadant (bortsett från vilken inställning du väljer för kvalitén) ?

Den enda rimliga förklaring jag kommer på, om du gör exakt likadant i alla fall, är att något av de inblandade programmen och/eller skrivaren gör något annorlunda eller har en bugg.
 

ArneB

Aktiv medlem
Kan det vara så att när filen sparas i kvalitet 8, blir filen något större och då får hela filen inte plats. Informationen klipps och filen kan inte tolkas som en bildfil.
 

Konke

Aktiv medlem
Jag gör inget annat än att ändra kvaliteten. Jag har även provat att spara filen som png. Jpg och png är det som skrivaren hanterar och det har aldrig strulat tidigare men jag har heller inte mejlat bilder som jag har redigerat i Photoshop. Spontant tänker jag också att storleken inte borde spela någon roll, jpg-filen når ändå knappt till en MB. Jag kan testa detta genom att mejla mig själv och se resultatet.
 
ANNONS