Annons

D750?

Produkter
(logga in för att koppla)

nicotin

Aktiv medlem
Hej alla försöker hitta ett komplement eller snarare ersätta min gamla D3 hade tänkt gå över till annat märke men insåg att jag ville behålla mina objektiv jag redan har så försöker hitta ett nikon hus under flaggskeppet D5 som är fullformat och fann D750 men det huset har ju funnits ett bra tag nu är den fortfarande värd att köpa eller finns det alt som efterträder D750 med ungefär samma specifikationer!?
 

lonian

Aktiv medlem
En underbar kamera.
Nikon Z6 är väl närmast en nyare versionen fast spegellös.
Det finns rykten om en D760.

Jag har två Nikon D750 och det finns ingen anledning bildmässigt för mig att uppgradera kamera. Det som lockar är dock det spegellösa som en Z6 kamera ger i finesser. Men jag väntar nog in och ser hur spegellöst blir bättre framöver innan jag hoppar på det tåget.
 

nicotin

Aktiv medlem
En underbar kamera.
Nikon Z6 är väl närmast en nyare versionen fast spegellös.
Det finns rykten om en D760.

Jag har två Nikon D750 och det finns ingen anledning bildmässigt för mig att uppgradera kamera. Det som lockar är dock det spegellösa som en Z6 kamera ger i finesser. Men jag väntar nog in och ser hur spegellöst blir bättre framöver innan jag hoppar på det tåget.
Bugar för din info!
 

alf109

Aktiv medlem
Hej alla försöker hitta ett komplement eller snarare ersätta min gamla D3 hade tänkt gå över till annat märke men insåg att jag ville behålla mina objektiv jag redan har så försöker hitta ett nikon hus under flaggskeppet D5 som är fullformat och fann D750 men det huset har ju funnits ett bra tag nu är den fortfarande värd att köpa eller finns det alt som efterträder D750 med ungefär samma specifikationer!?
Om man klarar sig med upplösningen är den nog fortfarande bland det bästa man kan skaffa sig. Har en själv som hängt med i ur och skur några år nu och tycker att det är en riktigt bra kamera.
 

nicotin

Aktiv medlem
Om man klarar sig med upplösningen är den nog fortfarande bland det bästa man kan skaffa sig. Har en själv som hängt med i ur och skur några år nu och tycker att det är en riktigt bra kamera.
Jag kör ju idag med en gammal D3 så upplösningen är väl ett kliv upp :)
 

Umi71

Aktiv medlem
Om man klarar sig med upplösningen är den nog fortfarande bland det bästa man kan skaffa sig. Har en själv som hängt med i ur och skur några år nu och tycker att det är en riktigt bra kamera.
24.3 megapixlar klarar man sig ganska långt på även i dag
 

TRG

Aktiv medlem
Köpte min D750 så snart dom gick att få tag på, dvs. för fyra och ett halvt år sedan. Är fortfarande 100 % nöjd med den, och kommer förmodligen att ha kvar den som min huvudsakliga kamera minst lika länge till. Dom har gått ner ganska mycket i pris, jag betalade 2300 eller 2400 euro för min (jag är finländare) och nu får man dom för 1400 euro.
 
Senast ändrad:

jonasfj

Avslutat medlemskap
Kanonkamera! Bildkvaliteten ungefär lika bra som Sony A7iii, men med bättre färger och betydligt bättre än Canon 6Dmk2. Perfekt ergonomi.

Den enda svagheten jag kommer på är att blixtskon är lite för lång så det går att skjuta in vissa blixtar och radiotriggers för långt. Det finns massor av inlägg i forum där folk har problem. Man får lirka blixten eller triggern lite bakåt innan man låser den.
 

AlexEliasson

Aktiv medlem
Jag kör med D750 som primär kamera vid de flesta jobb. Bröllop, inomhusevent I dålig belysning, porträtt, konsert - you name it! Upplösningen är perfekt. Tillräckligt hög för de allra flesta och inte speciellt tungt för datorn.

Har även tryckt foton 90*120cm med riktigt bra resultat. En kamera som klarar det mesta helt enkelt.

Kommer gå varm ett par år till.
 

professorb

Aktiv medlem
Sedan fins ju D800, D810 och D850 om man bill ha högre upplösning. Den aktuella D850 är ju dyr men kan ge 9 bilder/s med 46 mp om du sätter på ett batterigrepp och köper stora batteriet. Det är lika snabbt som den D3 du har nu. D810 går att hitta billigt även ny. Om du känner dig trygg i att handla på nätet finns både D810 och D850 relativt billigt på e-infinity. Tror de har D750 också. Tänk bara på att den är en mindre kamera och därmed har mindre grepp.
 

jonasfj

Avslutat medlemskap
Vad är det du saknar eller är missnöjd med i din D3?
Jag tog det steget när D750 kom ut (D700 --> D750). Tro mig, skillnaden är så stor att man aldrig vill gå tillbaka till den gamla kameran. Färgerna och det dynamiska omfånget är som natt och dag.

Steget mellan D750 och Z7 är stort, men inte lika avgörande.
 

lonian

Aktiv medlem
Köpte min D750 så snart dom gick att få tag på, dvs. för fyra och ett halvt år sedan. Är fortfarande 100 % nöjd med den, och kommer förmodligen att ha kvar den som min huvudsakliga kamera minst lika länge till. Dom har gått ner ganska mycket i pris, jag betalade 2300 eller 2400 euro för min (jag är finländare) och nu får man dom för 1400 euro.
Jag köpte min första d750 för 17000kr.
I somras köpte jag min andra inför ett bröllop för 11000kr på e-infinity och den fungerar perfekt.
 
ANNONS