Annons

Canon 5D mark III

Produkter
(logga in för att koppla)

Gorthank

Aktiv medlem
Har filmat hela helgen med 3:an nu och kört med Technicolor's Cineystyle PictureStyle och kan intyga att den fungerar utmärkt.

http://www.technicolor.com/en/hi/theatrical/visual-post-production/digital-printer-lights/cinestyle

Ger lite mer headroom för grading och bättre lågdagrar med bibehållna detaljer jämfört med någon annan standard picturestyle.

Noterade också att den var fruktansvärt känslig för native ISO eller inte, där 160-320-640 och uppåt funkade klockrent, men utanför/mellan de områdena brusade det betänkligt.
 

apersson850

Aktiv medlem
Jag skrev tidigare att man kunde ta en bild ändå, det går inte, alltså som det ska vara...
I Servo AF ska man normalt alltid kunna ta en bild, vare sig kameran har klarat att fokusera eller ej.
Nu har jag svårt att förstå exakt vad du egentligen menar med dina inlägg, men jag tycker att det verkar som om det du ser är normalt för övrigt. Om jag tolkar dig rätt, alltså.

Har du fokussökning av ska den inte försöka fokusera om det är väldigt oskarpt inställt, som det exempelvis blir om du har objektivet på närgränsen och pekar mot något som är långt borta.
 

hyppe

Aktiv medlem
Noterar att Komplett och Inwarehouse (samma ägare) har justerat priset till 29.549. Ska bli intressant att se när fler följer med för förr eller senare kommer den ju att gå ner i pris.

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=746079&cks=ASS&assoc=E6A9658B-577B-4238-8A03-39D3E33C33C7
Med så lite hus som kommer till Sverige så kan man inte förvänta sig att få det för det priset förns slutet av sommaren tror jag. Tror Canon Pro-återförsäljare som japanphoto,scandinavian osv kommer vara de enda som får in några.
 

PMD

Aktiv medlem
Dustin påstår att de troligen kommer att få in EOS 5DIII den 30/5. Just nu finns den inte i lager.
 

smilfinken

Aktiv medlem
Dustin påstår att de troligen kommer att få in EOS 5DIII den 30/5. Just nu finns den inte i lager.
När det gäller Dustin säger mig erfarenheten att den typen av gissningar inte infrias. Finns det i lager är de blixtsnabba, finns det inte i lager kan det komma in nästa månad eller utgå, lika gärna som levereras nästa dag.
 

PMD

Aktiv medlem
Jag beställer aldrig saker från en näthandlare som inte har varan i lager. Man vinner inte mycket på det med tanke på hur snabba leveranserna brukar vara när varan väl finns i lager. (Dessutom kanske någon annan handlare får in den i lager först.)
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
Det finns nog inte en handlare som har den i lager för närvarande. Det är ingen som verkar ha fått några leveranser på flera veckor.
I USA har de stora handlarna inte heller fått några leveranser sedan Canon Rumors rapporterade om att Canon stoppat leveranserna.
Nu påstås det att leveranser är på gång denna veckan till B&H och andra. Själv står jag på kö hos Hegethorns där man får en Canon blixt 430 med i priset.
De flyttar leveranstiden till att vara innevarande vecka fast det säger ju inte oss i deras kö ett smack.
Så jag är rädd att det är tomt hos de flesta fotoaffärer i hela världen och att det kommer ta tid
att fylla på leveranskedjan.
Synd om de som sålt sin gamla kamera och nu är utan.
Själv får jag hålla till godo med min 5DMKII och 1DMKIIN som tuffar på lika tillförlitligt som alltid så jag bör inte klaga.
Fast visst trånar jag en del efter att få ut och provskjuta nyförvärvet.
 

PMD

Aktiv medlem
En 430EX II kostar mindre än priskillnaden på EOS 5DIII mellan Hegethorns och Dustin. :)
 

Stoffe69

Aktiv medlem
Batterigrepp

Är det nån som fått hem ett batterigrepp än eller har alla som hittills fått sina kameror fått nöja sig med att köra utan detta ?

Jag ska absolut beställa en MKIII men jag vill ha den komplett på en gång så jag har avvaktat att butikerna ska börja få batterigreppen
 

matlep

Aktiv medlem
Är det nån som fått hem ett batterigrepp än eller har alla som hittills fått sina kameror fått nöja sig med att köra utan detta ?

Jag ska absolut beställa en MKIII men jag vill ha den komplett på en gång så jag har avvaktat att butikerna ska börja få batterigreppen
Verkar inte komma förrän i Juni och det lär väl vara duktigt restnoterat och förbeställt på det flesta ställena. Kameran funkar mycket bra utan greppet och jag ser fram emot att prova kameran med greppet som verkar vara riktigt bra.
 

micke80

Aktiv medlem
Är det nån som fått hem ett batterigrepp än eller har alla som hittills fått sina kameror fått nöja sig med att köra utan detta ?

Jag ska absolut beställa en MKIII men jag vill ha den komplett på en gång så jag har avvaktat att butikerna ska börja få batterigreppen
Beställde greppet samtidigt som kameran och fick idag besked att det skulle komma in den 15:e till Hegethorns (har redan fått kameran). Vet däremot inte hur många dom får och om det blir några "över"...
 

BugEyes

Aktiv medlem
Träffade Canon folk i måndags och pratade lite 5D3 med en av dom.
Dom har hittills bara fått in en batch 5D3 men den var ganska stor och gick till dedikerade fotohandlare. Dom väntar en ny batch nu snart och då kommer dom att leverera kameror även till andra återförsäljare trodde han.
 

hyppe

Aktiv medlem
Verkar som batch nummer två kommer skickas ut till återförsäljare under morgondagen. Kan ju alltid hoppas det kommer imorrn eftermiddag men tror nog måndag-tisdag är mest troligt.

Fick äntligen hopp att jag får ett hus. YEAH!
 

Flash Gordon

Aktiv medlem
KOntaktade Hegethorns idag. De säger att Canon hållit tillbaka leveranserna på grund av ett konstruktionsfel.
Ny leveranser beräknas nå affärer i Sverige runt 20/5.

Vi får väl se.
 
ANNONS