Annons

Manipulering inom naturfoto

Produkter
(logga in för att koppla)

Foto och Bildteknik

Avslutat medlemskap
Vi kan skicka metaforer fram och tillbaka hur länge som helst. Men, vi pratar förbi varandra.

Jag vidhåller att jag har svårt att förstå, och till och med tycker det är patetiskt, när vuxna människor känner sig personligen lurade, besvikna och bedragna och kränkta av att någon, som man inte har en personlig relation till, eller förlorar något personligt från, fuskar.

Hittills tycker jag inte dina liknelser har varit relevanta. Så jag lägger ner nu.
Jag tycker du är nedlåtande och saknar empati. Så jag lägger också ner. Dock noterar jag att du gick i affekt när en notorisk bedragare, blev med rätta hårt ansatt i en annan tråd. Som du säger har vi helt olika uppfattningar och det är det som är mening att man ska dryfta.
 

PMD

Aktiv medlem
Att bli känslomässigt berörd när det gäller konst, och fotografi är en sak. Att bli besviken, känna sig lurad och personligt kränkt över en persons handlingar är en annan. Det är det som jag tycker har ett patetiskt drag över sig.
Eftersom den omoderna betydelsen av patetisk är just känslosam så har du alldeles rätt! ;-)
 

gorred

Aktiv medlem
Eftersom den omoderna betydelsen av patetisk är just känslosam så har du alldeles rätt! ;-)
Det finns ju flera betydelser av "patetisk" som ändå pekar i samma riktning, och flera nyanser av just begreppet "känslosam"; ssom exempelvis högstämd, gripande, rörande, känslosam, fylld av patos, lidelsefull; högtravande, och melodramatisk, svulstig; löjeväckande, ynklig, ömklig, misslyckad.
 
ANNONS