Annons

Forum för film?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kristofer86

Aktiv medlem
Hej!
Ist för att börjar diskutera film och filmredigering så tänkte jag först kolla om jag har kommit rätt eller är helt ute och cyklar..

Jag fotar en hel del, tycker att jag klättrat ganska bra i kunskap både i praktiken och bakom datorn med kära Photoshop under åren..

Men.. de sista har jag börjar intressera mig mer och mer för film, och då snackar jag inte om filmer som Titanic, utan små filmklipp på några minuter där film, musik och effekter tar varandra i hand. Stämmningsfulla klipp osv..

Jag har filmat en del med Eos 7D, 5D Mk2 och nu även med en GoPro HD Hero 2.. sedan pusslat ihop olika klipp i Premiere PRO och AfterEffect.. men finns det någonstans där man kan posta sånt här och det hör hemma!?

Exempel på filmer är från MC-turen, fisketuren, bröllopet? osv osv.. där man försöker framhäva stämmning och känsla!

Nån som är med mig!?
 

Kristofer86

Aktiv medlem
Exempel..

Verkar inte vara många som pysslar med sånt här..

Här är iaf en film som givit mig mycket inspiration, och jag har själv gjort flera filmer där jag strävat efter liknande resultat..

Men det måste väl finnas nått ställe man kan diskutera sånt här? Vad man använder för program osv?

Nån annan sida kanske?

http://vimeo.com/33337585
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Hade väl varit kul om man kunde prata om sådant även här.
Kanske film gjorda med DSLR?

Jag inväntar en D800, så jag hänger gärna på en sådan tråd.

Filmar annars med Canons xf100 om jag inte hyr EX-1an....
 

Taz_1999

Aktiv medlem
Jag tror nog att det är många som pysslar med det här, men att du inte får svar på din fråga kan ha andra orsaker.
 
ANNONS