Annons

Foto/fika i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

FlyerOne

Aktiv medlem
Och jag kom som vanligt sist...

Det blev bara vi tre, men jätteroliga diskussioner!

Blir det sommaruppehåll nu, eller?

Vi diskuterade också ifall det sedan till hösten skulle passa bättre att köra fotofikat en gång i månaden istället för två gånger som nu.
 

Hasse Carlbrand

Aktiv medlem
FFG Fotomaraton 14/6-2014 / INSTÄLLD!!!

Hej vänner!

Det är trist att behöva ställa in ett arrangemang på grund av för få deltagare. Trots detta faktum kommer vi inte att att tappa humöret och ge upp!

Håll utkik i den här tråden och på sociala medier! -vi kommer tillbaka till hösten med nya aktiviteter från FFG.

Trevlig sommar på er!

Hanna, Emil, Jarmo o Hasse
 

Nemesis

Aktiv medlem
Sommarstiltje

På grund av den dåliga uppslutningen de senaste gångerna då vi bara varit 2-3 st så tar vi ett sommaruppehåll och så återkommer vi i höst med nya krafter.

Mitt förslag är att vi börjar den 4 September och kör 1 gång i månaden.
Vill ni fika oftare och prata eller titta bild så kör FFG sina möten mellan våra, också torsdagar, under hösten.
http://www.fotografiska.org/kalender/


Är det så att någon vill spontanfika så är det helt OK att lägga en blänkare i denna tråden
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Verkar vara en bra strategi.

Hade själv denna tanke sedan förra året när uppslutningen blev ännu sämre. Det kastas ju hela tiden allt mer och mer på oss nutida människan, så det blir så förbenat mycket mer som äter upp allt mer av vår fria tid.

Dessutom behöver vi hitta på effektiva sätt att sprida information om träffarna till relevanta potentiellt intresserade - mitt bestämda intryck är att väldigt få medlemmar i Göteborgsområdet överhuvudtaget har en susning om Fotofikats existens. I alla grupper, föreningar etc. blir det ju hela tiden ett gradvis bortfall pga att folk flyttar, får jobb på annan ord, finner kärlek på en trede, åker för studier till en fjärde, bara vill ha ett annat boende, osv. Därför behövs det hela tiden ett nytillskott.

Mycket grovt räknat mellan tummen och pekfingret så borde det finnas närmare 10.000 Fotosidan-medlemmar i Göteborgsområdet, varav de flesta säkerligen inte känner till den traditionella och delika blåbarspajen med vaniljsylt som Café Cello tillhandahåller. :)
.
 

Narannie

Medlem
Tycker varannan vecka är perfekt. Annars om man missar ett blir det så långt till nästa. Jag har varit upptagen och var jättepeppad idag, men såg ju att det var inställt. Besvikelse! För nu kommer jag ju inte träffa er igen på något år. Om drygt en månad flyttar jag utomlands och blir borta ett år. Men ni får ha det så trevligt... Och använd gärna facebook för det här med att sprida. Skapa en öppen grupp som alla fotountresserade kan gå med i, och tipsa era vänner o bekanta, så tror jag att det skulle bli mer spritt. :) hade gärna hållit i gruppen om jag varit kvar.

Jag hoppas att fotofikat i Göteborg exiaterar när/om jag återvänder!
Lev väl

Annie - http://www.narannie.blogg.se/
 

JenyJ

Aktiv medlem
Höststart?

Jag träffade några av er under lördagens plankutställning i Allén. Fick nys om att hösten startar igen den 4 september. Ser mycket fram emot att få fika lite gott och slänga käft (förlåt, prata foto, menar jag förstås! ;) ) med lite folk. Väl mött då! :)
 

Billingen

Aktiv medlem
Vaniljsåsfrossa torsdag 4/9 noterat i kalendern. Jag har ju varit av banan en lång tid, men det är väl fortfarande Café Cello på 2:a Lång som gäller?
 

Yonazarith

Aktiv medlem
Ska vi inte fortsätta med udda veckor istället, så vi inte krockar med FFGs medlemsmöten varannan fika? För planen är väl varannan vecka framöver?

För åtminstone jag tycker att en gång i månaden som var föreslagit är på tok för sällan, om en missar en gång så blir det så långt till nästa att det kommer rinna ut i sanden helt... Men oavsett, ses väl nu på torsdag då det verkar vara vad folk är inställda på :)
 

Nemesis

Aktiv medlem
Japp, nu är det dags igen. Nu på torsdag 4/9 är det första för höst-terminen :)

Tanken är att det blir var 4:e vecka och mellan dessa hamnar FFGs möten. Vill man fika varannan vecka så blir det varannan gång på café Cello och varannan gång med FFG. Jag tycker vi provar detta under hösten och så får vi se om vi gör någon ändring till nästa år, målsättningen är ju att det skall vara fler än 2-3 st som det var innan semestern...

Det är dock inga som helst problem att lägga en blänkare i tråden om man vill fika oftare...

Jag kommer nu på torsdag att ha med mig lite film, då jag håller på att städa i frysen (vi renoverar kök hemma). Så jag kommer att ha med ca 50 rullar med negativ färgfilm. Vet att Sina har paxat ett gäng, ev finns det andra analogare som vill ha?

Ses på torsdag
 

Nemesis

Aktiv medlem
Som det ser ut nu så är följande torsdagar fotoFika på café Cello:
4/9
2/10
30/10
27/11

FFG har månadsmöten:
18/9
16/10
13/11
11/12
 
ANNONS