Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera remmar!? Till Leica tex.

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Haj haj, kastar ut en allmän fråga om remmar så här på Fredags kvällen. jag skulle vilja ha lite bättre remmar som passar till en Leica eller annan mindre spegellös kamera. Jag fick med en fin läder rem til min Q-P men den var tyvärr lite för kort kände jag, så skulle vilja ha en likande i bra kvalitet som är lång nog att hänga som en väska på sidan.
Vet att det finns en uppsjö över nätet, men finns det något bra ställe inne i Stockholm so man kan titta och köpa?
/martin.
 

ztenlund

Aktiv medlem
Tack :) känner till Kamera doktorn och Scandinavian då sedan innan , tänkte om det fanns några andra mindre firmer som tillverkade just remmar och tillbehör man inte hört om, tack iaf :)
/Martin.
Det finns fler fotoaffärer i Stockholm, utan att ha någon större aning om remsortiment. På rak arm Rajala (Herkulesgatan), Fotokungen (Kocksgatan), Gunnar Olsson Foto (Hornsgatan, även kikare), Goecker (Ljusterögatan), Wibergs (Karlavägen, Leica Center), Brunos bildverkstad (Västerlånggatan, "analogt"/film ).
 

rikitikitavi

Aktiv medlem
Det finns fler fotoaffärer i Stockholm, utan att ha någon större aning om remsortiment. På rak arm Rajala (Herkulesgatan), Fotokungen (Kocksgatan), Gunnar Olsson Foto (Hornsgatan, även kikare), Goecker (Ljusterögatan), Wibergs (Karlavägen, Leica Center), Brunos bildverkstad (Västerlånggatan, "analogt"/film ).

Just det, Gunnar olsson är i stockholm också, rajala kollade jag förra helgen lite :) Men Gunnar kanske kan ha, har för mig att dom kör lite Leica också.
Tackar.
 
ANNONS