Annons

Fotoklubb i Halmstadstrakten?

Produkter
(logga in för att koppla)

Abhraxxas

Aktiv medlem
Vet någon om det finns någon fotoklubb i närheten av Halmstad? Vet att det har funnits, men verkar ha runnit ut i sanden... Vore synd om inte, tror det finns ett enormt intresse.
 

LasseL

Aktiv medlem
Tja, det finns ju en i Varberg men det kanske är lite längre ifrån Halmstad än du tänkt dig?

Mvh

/Lasse
 

Maverick28

Aktiv medlem
HEj stellan...

Den klubb som fanns rann ut i sanden på grund av bristande intresse att ha en förening med det jobb som det innebär... Samt att kostnaden för att ha labbet sprang iväg.. finns dock en massa grejjer kvar från den tiden ochh jag vet vart...
Som skall användas om det startas en ny klubb...


Skulle gärna hitta ett gäng att plåta med ibland.... Så är du intreserad så säg till...
 

harabergsmannen

Aktiv medlem
Vad roligt att den här frågan kom upp! Om du/ni varit med på de av kommunen arrade fotoföreläsningarna som hållits på teatern de senaste två åren skrev ni säkert upp er på de listor som Börje på kulturförvaltningen lade ut då. Jag och en kollega (Jari Välitalo) har träffat börje ett antal gånger för att med hans hjälp dra igång en fotoklubb i stan. Efter en jävla massa om och med var allt klart för ett upptaktsmöte på sturegymnasiet för ett par månader sen eller så.Då visade det sig att börje slarvat bort namnlistorna med de ca 40 intresserade....Efter det tappade åtminstone jag sugen på att fortsätta krångla. Nu har jag och Jari hittat en lämplig lokal i Rockstugan i Halmstad där vi tänker labba själva. De har ytterligare ett litet rum som kan användas som mörkrum om nån mer är intresserad. medlemskap i deras förening behövs och kostar 150:-/mån. Vad gäller de magasinerade gamla fotoklubbsgrejerna har jag både hört att de finns och att de är sålda. Men de finns alltså nånstans? Jag är således för en nybildning av Halmstad fotoklubb! (Skandal att det inte finns en i en stad av Hstds storlek). Närmaste klubb jag vet annars är i laholm, där medelåldern är typ 70....
 

Abhraxxas

Aktiv medlem
Det kan bli en bra start! Vet fler härifrån som är minst sagt mycket intresserade. Hur stor är den där lokalen, vilka möjligheter skulle finnas? Har själv två gamla s/v kopiatorer att tillgå.
 

harabergsmannen

Aktiv medlem
Rockstugelokalen är nog inte särskilt bra ur klubbsynpunkt tror jag; vi tänkte väl köra själva där eftersom den är rätt liten. Jag var däremot och kollad på en lokal som ägs av radioplan ab, strax ovanför konditori haga. Det var en källare om tre kvadratiska rum på totalt kanske 30m2, och kostade ca 2000 i månaden. Men jag vetifan om jag pallar dra mer i det där. Det verkar så oerhört tungrott att få fart på folk... Men det finns garanterat ett stort intresse för en förening i stan, den saken är klar. Tänk bara på alla stureelever som gått ut fotogrenen.
 

Maverick28

Aktiv medlem
harabergsmannen skrev:
Vad gäller de magasinerade gamla fotoklubbsgrejerna har jag både hört att de finns och att de är sålda. ....
De skall vara magasinerade i en av kommunens lokaler och om de inte är det ve jag vem vi skall "strypa" så om någon orkar (jag har fan inte tid driver ett banracingteam har 2 barn samt nyss köpt hus) så kan jag ge er ett tips om vart ni hittar dem.
Kontakta mig på jonas@hinet.u
Min hemmail (den som foinns här) är nere tills jag kirrat min burk som har fått toppjuck..
 

Maverick28

Aktiv medlem
harabergsmannen skrev:
Det verkar så oerhört tungrott att få fart på folk....
Just det var "anledningen" till att klubben självdog...

Men den svaga biten i detta är att de som pluggar på Sture har fri tillgång till labb med emra det gör att de inte vill hyra in sig i en klubb.

Personligen tror jag mer på ett visst sammanhållet gäng som träfffas ett par ggr per år och gör gemensamma utflykter med mera....

Kanske så att det skulle funka med rockstugelokalen och vid större möten kan man låna annan lokal där???
 

Abhraxxas

Aktiv medlem
Maverick28 skrev:


Men den svaga biten i detta är att de som pluggar på Sture har fri tillgång till labb med emra det gör att de inte vill hyra in sig i en klubb.

Stureeleverna är nog inte intresserade av något sådant, däremot de som slutat. Vet själv när jag slutade, då satt man där med tummen i arslet (ursäkta språket) och kunde inte få ut ett skvatt.

Det stora problemet är nog just det att kunna hitta någon eldsjäl som skulle kunna hålla i något sådant.
 

Maverick28

Aktiv medlem
Abhraxxas skrev:



Stureeleverna är nog inte intresserade av något sådant, däremot de som slutat.

Det stora problemet är nog just det att kunna hitta någon eldsjäl som skulle kunna hålla i något sådant.
Sorry :) Glömde de eleverna Förresten..
Synd att man måste vara inne i stan.. I kansrotern fibnns ofta stora lokaler (som möjggiligör studio med mera) för billiga pengar....
 
ANNONS