Annons

Lith printing

Produkter
(logga in för att koppla)

KanonCanon

Aktiv medlem
Det är ju faktiskt en helt annan sak och det har vi ju inte sett några tendenser till. Det är en lätt match att stänga av kontot för en användare som gör sånt och det lär ju vara en smäll mot renommét som ingen handlare vill förknippas med.
-------------------------------
Varför vill ett företag ha en person som sitter och diskuterar på fotosidan? för att hjälpa? Nej, för att locka kunder och tjäna pengar och när de inte behöver betala något blir vinsten ännu större.

Den dagen fotosidan ordnar ett forum med tex *fråga importören* eller *fråga företag* ska jag inte klaga. Men det säljare ofta säger är bäst för dem och kanske inte bäst för dig som frågar

Idag står det faktiskt i reglerna:
Skulle du som företagare vilja komma i kontakt med alla medlemmar så kan du annonsera. Hör av dig till redaktionen så kan vi säkert diskutera fram en bra lösning

Ordspråk- ger man dom lillfingret tar de hela handen!
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Kanån skrev:

Varför vill ett företag ha en person som sitter och diskuterar på fotosidan? för att hjälpa? Nej, för att locka kunder och tjäna pengar
Såklart det är så. Men det tjänar ju alla på. Kunderna som får kompetenta svar och säljaren som får ett tillfälle att skapa förtroende. Den säljare som försöker "råsälja" utan att anpassa sig till miljön blir inte långvarig och förlorar som sagt bara i renommé. Men nu är det slut på den här diskussionen för mig, den förefaller rätt meningslös.
 

KanonCanon

Aktiv medlem
Såklart det är så. Men det tjänar ju alla på. Kunderna som får kompetenta svar och säljaren som får ett tillfälle att skapa förtroende. Den säljare som försöker "råsälja" utan att anpassa sig till miljön blir inte långvarig och förlorar som sagt bara i renommé. Men nu är det slut på den här diskussionen för mig, den förefaller rätt meningslös.
-------------------------
Fotosidan.se då?
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Sisådärja. Så lyckades åter en Vän Av Ordning slå till mot kapitalismen och värna den stackars dumma skockens intressen: Tusen tack snälla. Ditt inlägg var uppfriskande som en blöt skurtrasa och platsade verkligen i denna tråden. Men du skyddade mig från att rusa iväg och köpa något som jag ju inte kan avgöra själv om jag behöver eller inte. Tusen tack än en gång!.
 

steinick

Aktiv medlem
För att återföra tråden till sitt utsprung kan jag meddela att jag har lagt upp tre exempel i ett album som heter Lith-kopiering. Alla bilderna är kopierade på Oriental Seagull G3 och framkallade i Fotospeed LD20.
 

Hosio

Medlem
Lith verkar vara smått omständigt men är inte monochroma bilder ganska likvärdiga.

Köpte hem The Masters Photographers Lith Print Course "Tim Rundman". Mycket bra bok, som behandlar ämnet i djupet...prislappen var kanske något överdriven.

Hmmm...ska nog prova på Lith själv en vacker dag, dvs när man får tid över =)
 

-Roger-

Aktiv medlem
Hej Hosio!

Har också stött på den boken på ett par webbsidor som jag läst på, var fick du tag på den i Sverige? Den verkar behandla ämnet på djupet...

/Roger
 
ANNONS