Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sökes: Bilder på Mor + barn!

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Har blivit ombedd att fotografera en vän med hennes 1 åriga son.

Som hon sa det (typ):
"Du vet såna där kassiska bilder, i svart/vitt, där jag sitter med sonen med bar överkropp och de är så fina"

Söker lite bilder för inspiration till både hur modellerna kan sitta och för ljussättning!


/Jocce
 

Graylingman

Aktiv medlem
Såg en i en kritikpool igår. Visserligen inte naken överkropp, men ett i mitt tycke väldigt fint porträtt av mor och barn. Länk

//Anders
 

Andreas Olsson

Aktiv medlem
Minns inte exakt, men antingen:

1. Indirekt ljus från fönster med starkt solsken. Modellen står i skuggan och belyses av ljus reflekterat från de ljusa väggarna.

eller

2. Direkt ljus från fönster en mulen dag.

Tror att det det är alternativ 1 i detta fallet.
 

Palletheking

Aktiv medlem
Jocce skrev:
Har blivit ombedd att fotografera en vän med hennes 1 åriga son.

Som hon sa det (typ):
"Du vet såna där kassiska bilder, i svart/vitt, där jag sitter med sonen med bar överkropp och de är så fina"

Söker lite bilder för inspiration till både hur modellerna kan sitta och för ljussättning!


/Jocce
Sidoljus från fönster med en eventuell ljus gardin, som mjukar upp kontrasterna lite. Tycker sånt är snyggare än studiobakgrunder.
 
ANNONS