Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur unik är min bild ?

Produkter
(logga in för att koppla)

andw

Aktiv medlem
Jag har ett fågelbo i trädet utanför där jag bor.
Ett Björktrastpar har flyttat in och fått ungar , igår så fick jag en fin bild när dom höll på att mata sina ungar. Det har jag inte sett förut ,förutom på TV då ...

Hur unik är en sådan bild ?
 

Bilagor

Kalle_B

Aktiv medlem
Medtanke på att björktrasten är sveriges vanligaste trast enligt Wikipedia så kan ju inte en bild på en sådan fågel vara särskilt unik, snarare vanlig. Jag är helt oinsatt i fåglar men efter att jag såg en bild på den på ovan nämda sida så kan jag bekräfta att jag har några sådana dagligen på grannens häck.

En fågel som matar är väl kanske lite mer sällsynt, men bara något. Jag skulle vilja säga att din bild inte är unik alls. Men det beror ju givetvis på vem du frågar...
 

andw

Aktiv medlem
Jag är inte heller bra på fåglar ,man kan ju dom vanligaste som :fiskmås och skata å så...
Att få följa detta naturens skådespel är spännande.
Jag har första parkett ifrån mitt fönster !
 

Kalle_B

Aktiv medlem
ja att få uppleva det själv är säkerligen roligt och spännande. Efter lite letande på nätet så hittade jag massvos av matningsbilder så unikt är det inte.
Folk som inte är insatta i fåglar bryr sig nog ine heller och dom som är kunniga och intresserade (orintologer) har nog egna bilder...

Men titta och njut du, det är alltid roligt att se vad naturen har att bjuda på
 

RG

Avslutat medlemskap
andw skrev:
Jag är inte heller bra på fåglar ,man kan ju dom vanligaste som :fiskmås och skata å så...
Att få följa detta naturens skådespel är spännande.
Jag har första parkett ifrån mitt fönster !
Skulle du tycka det var kul om jag ställde en skalift på gatan utanför ert fönster.
 

andw

Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Skulle du tycka det var kul om jag ställde en skalift på gatan utanför ert fönster.
Du är välkommen Robin att åka upp med skylift och parkera den utanför här !

Jag kan bju på fika medan du står där utanför i din "skylift"

(fan va folk skulle glo)
 

gunte

Aktiv medlem
Kalle_B skrev:
Medtanke på att björktrasten är sveriges vanligaste trast enligt Wikipedia så kan ju inte en bild på en sådan fågel vara särskilt unik, snarare vanlig. Jag är helt oinsatt i fåglar men efter att jag såg en bild på den på ovan nämda sida så kan jag bekräfta att jag har några sådana dagligen på grannens häck.

En fågel som matar är väl kanske lite mer sällsynt, men bara något. Jag skulle vilja säga att din bild inte är unik alls. Men det beror ju givetvis på vem du frågar...
Grannens häck!! ja den kan ju vara intressant att se :)
 
ANNONS