Annons

Vad är det jag har lyckats fånga på bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

nilleftw

Avslutat medlemskap
Ett ufo utan tvekan! Eller om man följer de andra ljusbollarna så skulle jag säga en stark reflektion från solen
 

iSolen.se

Guest
Skulle ladda upp en bild här på FS och var inne i Aperture och skulle fixa lite med vitbalansen och då kommer ju Lupen upp och landade mitt i bilden ungefär och till min förvåning så ser jag en gul cirkel i bilden och kan inte komma på vad det är för något jag har lyckats fånga på bild.... Vad kan det vara?

http://img503.imageshack.us/img503/2562/opc15631.jpg
Det är en reflex i objektivet. Kolla, den ligger i linjen med alla andra flares.
 

andreostergard

Aktiv medlem
Japp har tänkt på lens flare men jag tyckte att den var ovanligt skarp för att vara en sådan om man jämför med de andra - men det är antagligen så
 

snowbear

Aktiv medlem
ligger i linje med de andra solreflexerna, så förmodligen en sådan.
annars kan det ju vara en ballong rätt vanligt att barn får ballonger på div snabbmatställen med helium i alltså :).
 

Lucanus

Aktiv medlem
Hej André (och alla ni andra). Jag har ingen aning vad det är du har fångat på din bild, men vill bara visa att sådant är lätt hänt. Jag var ute förra helgen för att testa ett nytt objektiv. När jag kom hem och tittade på tagna bilder så upptäckte jag ett flygplan på en av bilderna. Jag har inte lagt märke till det när jag fotade. Kanske är det en tennisboll eller UFO du har på din bild.
 

Bilagor

Kijana

Aktiv medlem
Mitt tips är att det är en väderballong. Vet inget alls om väderballonger mer än att de borde gå rätt högt.
För mig verkade det i alla fall vara något mer substantiellt än en reflex.
 

quarc

Aktiv medlem
Set ut som en vanlig McDonaldsballong. Den typen av ballonger ser man ofta flyga rätt så högt. Jag kollade extra på nationaldagen när de släppte massor av ballonger om de skulle smälla när de kom högt, men åtminstone de allra flesta försvann uppåt i det blå.
 

apersson850

Aktiv medlem
Jag tycker också att fläcken är väl substansiell för att vara en reflex, även om storlek och läge stämmer med de andra fläckarna.
Min tanke var också väderballong.
 

andreostergard

Aktiv medlem
Skulle nog säg att det är reflex efter lite efterforskning eller alternativt en väderballong (även om jag har för mig att många av dem är röda?)
 

lumor_

Aktiv medlem
Mysteriet är löst. Per Strömgren hade rätt. Det är min tennisboll. Såg du var den landade? Jag skulle gärna få tillbaka den.
 
ANNONS