Annons

GF1 och Leica M - Converters

Produkter
(logga in för att koppla)

frsk

Aktiv medlem
Nyligen har jag köpt en Panasonic GF1 med tanken att även använda Leica M linser med kameran. Har någon erfarenheter av detta? Finns det olika sorters converters och vilken är i så fall att föredra?
 

jpgrahn

Aktiv medlem
Jag har köpt adaptrar från adplo på ebay. Kan rekommenderas. Köpt adapter för 39mm gänga och leica bajonett. Adplo har en uppsjö av olika adaptrar. Svårt att tänka mig att du inte hittar den du söker där.
Skickar från Hong Kong. Billigt.

Har även testat adapter från sjoerd. Han säljer ibland grejer på tradera. Köpte en Nikonadapter. Helt ok.

/Johan
 

Inkanyezi

Avslutat medlemskap
Jag har köpt via Amazon, från Fotodiox, och jag har adaptrar för Contax/Yashica och Pentaxgänga. Jag tror inte att det är någon skillnad på adaptrar från olika håll, de gör jobbet. Priserna skiljer däremot ganska mycket.
 

pgmj

Aktiv medlem
Jag har också handlat en billig från adplo, av märket pixco. Har dock inte hunnit testa så mkt ännu. Men det känns hyggligt gediget i konstruktionen och glappar inte mer än ett vanligt Panasonic-objektiv när det är monterat på kameran.

Ska försöka komma ihåg att posta här igen när jag hunnit testa mera. Har en lite trave med objektiv som jag tänker testa.
 
ANNONS