Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på bra företag för scanning av negativ till digitalt

Produkter
(logga in för att koppla)

JörgenHBG

Medlem
Hej,
Har någon ett tips på en bra firma att skicka iväg negativ för inscanning till digitalt?
Vad bör jag be om för storlek om jag skall senare skall göra en förstoring till 30x40 cm?

Det rör sig om äldre negativ. Bir de rengjorda först? Kan nog finnas en del smuts. Vågar inte själv ge mig på det om de skulle repas etc

/Tack
/Jörgen
 

Madcap

Ny medlem
Hej,
Har någon ett tips på en bra firma att skicka iväg negativ för inscanning till digitalt?
Vad bör jag be om för storlek om jag skall senare skall göra en förstoring till 30x40 cm?

Det rör sig om äldre negativ. Bir de rengjorda först? Kan nog finnas en del smuts. Vågar inte själv ge mig på det om de skulle repas etc

/Tack
/Jörgen
Hej Jörgen. Du kan gå in till valfri Cewe- (tidigare Japan Photo) butik och lämna in ditt negativ så scannar de och skriver ut bilden åt dig. Då har du bilden i handen samma dag om du så vill. Rengöring av negativet och/eller retusch av utskriften går att få.

Läs mer här: http://support.japanphoto.se/butiker/
 
ANNONS