Annons

Canvas - rekommendation på "tryckare"

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasS3

Medlem
Hej.

Någon som har tips på prisvärd + bra kvalite som kan trycka canvas i storformat 150 x 100 cm? (Såg att det låg inlägg från 2016/2017 här i forumet men tänker att en del har hänt sedan dess.) Prisspannet på marknaden är mycket stort så man undrar hur vissa kan trycka för 800/900:-.


Använder just nu ProFormat med gott resultat men vill gärna höra era erfarenheter.


Jonas
 

cowboy

Aktiv medlem
https://www.photowall.se/fototavla

Jag har för min kompis räkning skrivit ut på canvas två gånger hos Photowall ( https://www.photowall.se/fototavla ), det var för cirka ett år sen.

Innan jag skickade iväg bildfilen så ringde jag deras support och ställde frågor om färgrymd och skärpning (det finns ingen sådan info på deras webb). De förstod inte frågorna, vilket gjorde mig lite tveksam till hur detta skulle avlöpa.

Det slutade med att jag på eget bevåg gjorde filen i sRGB och skärpte försiktigt så det såg bra ut i Capture One på skärmen.

Det utskrivna resultatet blev mycket bra.

Man levererar omonterat. Jag beställde även spännramen från Photowall. Tavlan var lätt att montera, bra montageanvisning.
Leveranstiden var kort, jag vill minnas att man skickade paketet inom ett dygn.
 

ArneB

Aktiv medlem
Jag har nyttjat Crimson och skrivit ut bilder som varit 250x100 cm som störst, och är mycket nöjd med resultatet.
 

Zajko

Aktiv medlem
Har använt mig av supersize.se i Uppsala, har alltid blivit super bra tycker jag. Har inte jämfört med bilderna som skickats in - men jag har blivit mycket nöjd med det som de har levererat iaf.

Och snabbt går det!
 

Betacam_SP

Aktiv medlem
Crimson 👍👍

Hej.

Någon som har tips på prisvärd + bra kvalite som kan trycka canvas i storformat 150 x 100 cm? (Såg att det låg inlägg från 2016/2017 här i forumet men tänker att en del har hänt sedan dess.) Prisspannet på marknaden är mycket stort så man undrar hur vissa kan trycka för 800/900:-.


Använder just nu ProFormat med gott resultat men vill gärna höra era erfarenheter.


Jonas
 
ANNONS