Annons

Enskilt forum för recensioner av Dynax 7D

Produkter
(logga in för att koppla)

SunKi

Aktiv medlem
Nej sökarbilden kommer inte att vara stabiliserad, det är bara sensorn som rör på sig, och det gör den endast i exponeringsögonblicket.


Jag längtar tills min butik får in den, har beställt D7D plus vertikalgrepp för 14.000:-.
Helt ok pris i min mening.
 

Jimmy Thörne

Avslutat medlemskap
Björn, det lät sannerligen som ett bra pris! Antar att det är utan optik då? Är det förresten någon som har hört hur optik-kiten man kan välja är? Är de värda sitt pris eller?
 

sagan

Avslutat medlemskap
Betänk att 28mm bara ger motsvarande 42mm i bildvinkel på en D7D.
Det är knappast någon av minoltas bättre objektiv heller.
 

sagan

Avslutat medlemskap
17-35:an är (obs!)troligen samma som tamrons 17-35:a och den har inte fått något vidare betyg, även fast de finns de som tycker den är bra.

20D kitobjektivet tycker jag inte är något vidare bra.
 

FelixSwensson

Avslutat medlemskap
Det jag kände när jag provade den idag var att kitobjektivet. 17-30?! tror jag det var, kändes ganska plastigt men detta objektiv verkar intressant: Sigma EX 15-30/3,5-4,5 DG

Är detta en bra grej?

Detta är också en optik jag har kollat på:
Tamron 28-75/2,8 XR Di

Tror inte jag behöver så mycket vidvinkel.

En Dynax 7D, ett Tamron 28-75/2,8 XR Di plus en 2X mellanring. Det låter som ett schysst kit tycker jag.
 
Senast ändrad:

smurf

Aktiv medlem
jag tycker att bildstabilisatorn kompenserar det lite högre priset på kamran..
jag menar att köpa gluggar med med det är ju inte billigt till dom andra märkena
Men visst om jag inte hade hade dom grejerna som jag har i dag så skulle jag lika gärna köpa Canon/Nikon

Som kim säger så skulle Jag skulle gärna önska att det fanns ett sigma 120-300 2,8 för minolta
För efter det börjar smärtgräns för min ekonomi tyvärr
Björn väntar spännt på hur du tycker den är
När får du den

och vart får du den med det priset????
 

SunKi

Aktiv medlem
Johan: på en norsk sida som heter Det digitala mörkerrum: www.ddmr.no.
Dock så är det ju i norska kronor, alltså blir det att multiplicera med 1.06 om du ska ha svenska. Alltså några kronor mer.

Dock så kommer det att bli ca 25% dyrare om du skulle beställa en i Sverige eftersom tullen vill ha massa kosing också. Jag bor i Norge, annars skulle jag aldrig beställa härifrån ;)
 

Mil Congojas

Aktiv medlem
Några 840 kronor mer...
Men ändå, vertikalgreppet är ju med, min butik i gbg tror dem kommer att vilja ha 14 500:- för den (endast kamerahus)! Sitter och funderar ifall man ska lägga runt 20 000:- på kamera inkl. optik. 7D känns given :D ifall man ska köpa! Blev förvånad när jag började fota på hur mycket ni lägger ut på utrustning!
Det får en att fundera Oslo är ändå inte så långt härifrån...
Menyerna måste väl man kunna välja språk på va? Till svenska då. Är det stor skatteskillnad mellan Norge och Sverige?
 

majja

Aktiv medlem
Sök på pricerunner.com, tyckte jag såg att billigaste stället tog runt 12.800:- för kamerahuset på nätbutik i Sverige. Själv har jag all optik jag behöver för tillfället, men vertikalgreppet är självklart på min lista ;)

Självklart går det att välja svenska i menyerna trots att den är köpt i Norge, dock så lär man väl få en norsk instruktionsbok, men språket är ju så likt svenska så det är inga problem ;)

Vet inte vad du menar med skatteskillnad, men tror att momsen här "endast" är 23%.


PS, katten också.. såg nu att jag var inloggad som sambon. Aja det får gå ändå.

/SunKi

Mil Congojas skrev:
Några 840 kronor mer...
Men ändå, vertikalgreppet är ju med, min butik i gbg tror dem kommer att vilja ha 14 500:- för den (endast kamerahus)! Sitter och funderar ifall man ska lägga runt 20 000:- på kamera inkl. optik. 7D känns given :D ifall man ska köpa! Blev förvånad när jag började fota på hur mycket ni lägger ut på utrustning!
Det får en att fundera Oslo är ändå inte så långt härifrån...
Menyerna måste väl man kunna välja språk på va? Till svenska då. Är det stor skatteskillnad mellan Norge och Sverige?
 
ANNONS